Оскільки потенційно українські аграрії здатні подвоїти врожайність зернових, експортерам українського зерна в найближче десятиліття знадобиться більше морських перевалочних потужностей.
Таку думку висловив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов, передає.
«Україна ще навіть наполовину не використала потенціал з вирощування зернових. У нас вирощуються в середньому чотири тонни пшениці і трохи більше п’яти тонн кукурудзи з гектара. При тому, що в США середня врожайність кукурудзи одинадцять тонн. А вирощуючи в два рази більше – ми знову станемо біля моря і скажемо, що у нас не вистачає терміналів. Тому, думаю, в найближчі десять років буде тривати будівництво терміналів, і це буде як і раніше вигідним бізнесом», – сказав експерт.
За словами Горбачьова, більш перспективними є термінали, які компанії-зернотрейдери будують для власних потреб, при цьому самостійно займаються залученням вантажопотоку.
«Власний термінал можна розглядати не тільки як спосіб заробітку грошей, але і як спосіб управління якістю – як самого товару, так і якістю сервісу, який ти надаєш. Коли приходить судно, яке ти вантажиш не по 5 тис. тонн на добу, а 40 тис. тонн – відповідно, у тебе буде і фрахт дешевше. Разом з тим можу сказати, що за вартістю перевалки ми як і раніше перебуваємо вище, ніж в Європі. У Європі вартість перевалки складає €6 за тонну, у нас на сьогоднішній день – $9-11», – пояснив Горбачьов.
Нагадаємо, за даними ДП «Адміністрація морських портів України», морські порти в 2017 році збільшили перевалку хлібних вантажів у порівнянні з 2016 роком на 0,6% – до 40,587 млн тонн, перевалка зерна скоротилася на 0,8% – до 39,139 млн т.
Инф. agravery.com
agrinews.com.ua