• Головна / Main Page
  • Стрічка новин / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Аграрии стоят на пороге срыва посевной
    Опубликовано: 2014-02-14 23:27:47

    Через дії влади баки автомобілів та тракторів ризикують залишитися без краплі пального — експерти

    Різка девальвація гривні, нові правила придбання валюти імпортерами та важкозрозумілі дії митної служби створили передумови для повномасштабної кризи на паливному ринку України. І все це напередодні початку посівної кампанії.

    Через брак власного видобутку нафти ринок нафтопродуктів України є імпортозалежним, у зв'язку з чим відчуває постійну потребу у валюті для закупівлі як сировини, так і готових нафтопродуктів. Податки на бензин і дизельне пальне також встановлені у валюті (євро). В сумі валютну прив'язку має близько 90% вартості нафтопродуктів, і ослаблення гривні безпосередньо позначиться на їх ціну.

    «Кожна нова копійка у вартості долара означає додаткову копійку в ціні на АЗС», — вважає директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, передає портал «OilNews». За його підрахунками, якщо курс долара досягне 9,1—9,2 гривні, бензин А-95 подорожчає до 12 грн/л, ДП — до 11 грн/л.

    Фактор девальвації гривні — не єдиний, який чинить тиск на вартість нафтопродуктів. Новою проблемою стала неможливість придбати валюту для закупівлі нафтопродуктів. Після прийняття 6 лютого Національним банком України постанови №49 валюту можна придбати по закінченню не менше шести банківських днів з дня перерахування гривні на спецрахунок. При цьому, купівля валюти не гарантується, а її курс на день торгів невідомий. Це не дозволяє операторам планувати діяльність, укладати довгострокові договори з зарубіжними партнерами, а також об'єктивно підвищить собівартість поставок і, як наслідок, роздрібних цін.

    «Схоже, в Нацбанку не бачать відмінностей між фінансовими спекулянтами та підприємцями, що забезпечують стабільність реальної економіки. Така короткозорість — на руку комерційним банкам, які не забудуть скористатися складною ситуацією, в яку потрапили учасники ринку, в своїх цілях. Тоді слід очікувати не тільки подорожчання нафтопродуктів, але і їх дефіцит напередодні польових робіт», — заявив директор спецпроектів центру «Психея» Геннадій Рябцев.

    У таких умовах погіршує ситуацію блокування митною службою оформлення імпортних нафтопродуктів, що почалося 12 лютого. За даними «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» (ООРНУ), без пояснення причин в митному оформленні було відмовлено постачальникам білоруських та румунських нафтопродуктів, у числі яких оператори найбільших мереж АЗС.

    «Постанова Нацбанку вже на тиждень зупинило оновлення запасів, а тепер блоковані і раніше закуплені партії», — підкреслив глава ООРНУ Леонід Косянчук. За його даними, білоруські виробники, які забезпечують третину українського ринку, вже прийняли рішення тимчасово припинити експорт в Україну та переорієнтуватися на балтійські порти. Очевидно, що аналогічні заходи можуть прийняти й інші постачальники.

    Експерти та учасники ринку вважають, що для мінімізації негативних наслідків валютної кризи на ринку нафтопродуктів держава має забезпечити безперешкодний режим імпортних поставок і створити пріоритетний доступ до закупівлі валюти імпортерам нафти і нафтопродуктів. Невідкладність таких заходів продиктована, у тому числі, підготовкою ринку до весняних сільгоспробіт.

    Як повідомляло ІА «Агравері», за даними Мінагрополітики, станом на кінець минулого тижня сільгоспвиробники придбали 57% необхідного дизельного пального та 58% бензину.

    agravery

    agrinews.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    E-mail:
    info@agrinews.com.ua
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на agrinews.com.ua обязательна.