Колегія Міністерства освіти і науки, на чолі з міністром освіти і науки Станіславом Ніколаєнко, на засіданні ухвалила проект нового “Переліку галузей знань, базових бакалаврських програм та програм професійного спрямування підготовки фахівців у вищих навчальних закладах України”. Над його створенням тривалий час працювала робоча група, в якій передусім брали участь фахівці вищих навчальних закладів з усіх напрямів підготовки, незважаючи на підпорядкування ВНЗ тому чи іншому відомству. Головними у створенні нового Переліку були визначені вимоги щодо збереження наступності та національних особливостей української вищої школи, демократизації освітянської сфери, адекватності ринку праці, інтегрованості у міжнародний та європейський освітньо-науковий простір та навчання “протягом життя”. Особливостями проекту є передусім врахування двоциклової підготовки фахівців. Проект визначає 41 галузь знань на основі 76 напрямів, що відповідає міжнародній класифікації освіти, та включає 118 базових бакалаврських програм і 402 програми професійного спрямування. Кількісні зміни відбулися за рахунок об’єднання споріднених спеціальностей і напрямів діючого Переліку.
Крім того, на засідання Колегії МОН розглянули питання про освіту дітей –сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Їх сьогодні в Україні понад 97 тисяч, з яких лише три відсотки, дійсно залишилися без батьків, а решта – “соціальні сироти”. Дві третини сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, виховуються й навчаються у закладах системи освіти. Учасники засідання зазначали, що незважаючи на всі негаразди, які супроводжували мережу інтернатних закладів протягом останніх п’ятнадцяти років, нині ситуація щодо їхнього утримання значно поліпшується. Незважаючи на критику, нині в Україні є непоодинокі приклади закладів для дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, де, насправді, створені всі умови для навчання й розвитку їх вихованців та соціальної адоптації “дітей вулиці”. Водночас, на часі реформування системи інтернатних закладів, зокрема, робота щодо їхнього розукрупнення, створення умов для навчання їх утриманців у звичайних школах та позашкільних навчальних закладах, розробки методичної літератури з проблем виховання малечі, що залишилася без батьківської опіки, та оновлення нормативної бази щодо роботи цих, а також інших дитячих сиротинських закладів.
и Колегії МОН також заслухали досвід Національного технічного університету “Київський політехнічний інститут” щодо інтеграції науки, освіти й упровадження інноваційних технологій та перспективи інформаційного забезпечення сфери інтелектуальної власності, а також ухвалили План заходів діяльності у 2006 році Державного департаменту інтелектуальної власності.
Урядовий портал