Стабільно два роки поспіль у лідерах за популярністю, а отже, і за вартістю, лишається малина. Про це розповів президент Української плодоовочевої асоціації Тарас Баштанник для журналу. Про це повідомляє журнал «Ягідник», пише agronews.ua.
«Минулого року малині вдалося збільшити свою присутність на внутрішньому й експортному ринках. У 2022 році Україна поставила на зовнішній ринок 30–35 тис. т малини. Звісно, до країн-лідерів із вирощування цієї ягоди — Сербії та Польщі, ці показники ще не дотягують, але навіть такі об’єми достатньо вагомі», — зазначив Тарас Баштанник.
Щоправда, за його словами, вже цього року вартість малини може зменшитися орієнтовно на 15–20%. Причина цього — активність на ринку дрібних виробників, зорієнтованих на швидкий результат упродовж 1–2 років. Зазвичай це невеликі господарства, які мають площі до 1 гектара і нерідко виходять на ринок без належних документів, не завжди офіційно, але, зрештою, знижують ціни.
«Власне, така ситуація повторюється кожні 4–5 років. У роки, коли ціна на ягоду наближається до свого піку, її масово висаджують у різних господарства. Через це відбувається перенасичення ринку і ціна падає», — пояснив президент УПОА.
Відповідно, ті, хто посадив малину без довготривалої мети, викорчовує кущі, далі кількість продукції на ринку зменшується. За кілька років знову зростає попит і ціна. Схожа ситуація була не так давно: у 2015 році ціна на малину сягнула 5 євро, у 2016 році її масово висадили, а у 2017–2018 роках малина вже коштувала 8–10 грн.
«Новий цикл падіння ціни розпочався минулого року і триватиме цьогоріч. Щоправда, стане цей рік останнім у падінні чи ні, дізнаємося з часом. Звісно, що змінити цю тенденцію можуть і непередбачувані катаклізми, зрештою, як і неврожай у країнах, лідерах за експортом», — підсумував Тарас Баштанник.
Інф. agronews.ua
agrinews.com.ua