За два робочих дні до початку робіт з реконструкції залізничної станції Одеса-порт, влада ощасливлює, що ремонт все-таки перенесуть і обмеження експорту на 40% не буде. Про це пише Ігор Гошовський, шеф-редактор порталу "Порти України".
Традиційно піковий період вивезення зернових (ключового джерела валютної виручки України) - вересень-листопад. Але катастрофічно не вистачає вагонів-зерновозів, щоб зерно довезти в порти. Наразі, дефіцит вагонного парку для зернових перевезень Укрзалізниці складає приблизно 2,5-3 тис. вагонів на добу. Також не вистачає палива.
"При цьому абсолютно правильне рішення щодо обмеження перевантаження на автотранспорті, за фактом ліквідує альтернативну логістику доставки вантажу. Адже вантажі з автодоріг повинні були піти саме на залізницю, а не навпаки. За останніми даними зернотрейдерів, собівартість доставки зерна вантажівками зараз виросла з 1 долара за тонну до 2 доларів. При цьому, собівартість доставки залізницею - близько 60 центів", - зазначає Ігор Гошовський.
"Тепер треба ж ремонтувати під'їзні залізничні колії. Коли ж краще? Правильно - з 1 листопада. Трейдери отримують повідомлення, що в зв'язку з реконструкцією залізничної станції Одеса-порт, пропускна здатність буде обмежена на 40%", - дивується журналіст.
"Природно, після цього зернотрейдери включають всі наявні лобістські ресурси. Благо у компаній рівня ADM є важелі. Нарешті, після тривалого мовчання, купи нервів і зусиль бізнесу, за два робочих дні до початку робіт, влада ощасливлює, що ремонтні роботи все-таки перенесуть. І виявляється, що вони навіть і не планувалися. Але навіщо на рівному місці створювати проблеми, щоб потім їх героїчно вирішувати?", - пише Ігор Гошовський.
agronews.ua
agrinews.com.ua