Сьогодні, 27 січня, у Луганську було введено в експлуатацію перший електровоз, побудований у рамках програми відновлення рухомого складу залізниць України, зокрема, оновлення парку магістральних вантажних електровозів змінного струму. На урочистому запуску був присутній Міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар.
Міністр підкреслив важливість оновлення рухомого складу залізниць саме за рахунок вітчизняної техніки.
Новий електровоз призначений для вантажних поїздів. Він дозволяє економити електроенергію, має кращі ходові якості та потребує ремонта рідше, ніж попередні конструкції. Ергономічна кабіна електровоза значно покращує умови праці локомотивних бригад, а використані матеріали не виділяють токсичних речовин, знижують рівень шуму і мають гігієнічні та пожежні сертифікати.
За словами Віктора Бондара, введення в експлуатацію нового електровозу – перший крок до серйозної модернізації українського залізничного господарства. Вже у 2006 році фінансовим планом „Укрзалізниці” передбачено придбання 5 тисяч нових вантажних вагонів і 156 – пасажирських, 25 локомотивів і 15 дизель-потягів (це – 220 вагонів).
Міністр підкреслив, що змінено сам підхід до фінансової та інвестиційної політики залізниць. Вперше розроблено фінансовий план „Укрзалізниці” до 2017 року, у якому передбачено значний бюджет розвитку. Міністр зазначив: „80% зароблених коштів буде використовуватися для оновлення основних фондів – придбання вагонів, локомотивів та дизель-потягів, модернізацію шляхового господарства. Тобто на матеріальні активи, які заробляють гроші та „годують” залізниці.”
Довідково:
Електровоз магістральний вантажний восьмивісний змінного струму типу 2ЕЛ5 потужністю 6120 кВт (годинна потужність 6560 кВт), розроблений ВАТ «ХК «Луганськтепловоз» (Україна) разом з ТОВ «ПК» «НЕВЗ», що входить до складу ЗАТ „ТРАНСМАШХОЛДИНГ” (Російська Федерація) для реалізації планів Укрзалізниці з оновлення парку магістральних вантажних електровозів змінного струму. Призначений для водіння вантажних поїздів на залізницях України колії 1520 мм для заміни магістральних вантажних електровозів змінного струму ВЛ80 усіх індексів, які відпрацювали свій ресурс.
Електровоз оснащений новою кабіною зі збільшеним корисним об’ємом і кондиціонуванням повітря, що відповідає всім сучасним вимогам ергономіки і дизайну для рухомого складу, значно покращує умови праці локомотивних бригад. Кабіна машиніста має лобову частину обтічної форми і посилюючий пояс для захисту обслуговуючого персоналу при зіткненні електровоза зі сторонніми предметами, розташований нижче прорізу вікон. Кабіна в зоні цього поясу без небезпечних деформацій витримує дію на вантаження до 290 кН (30 тс) рівномірно розподіленого за шириною лобової частини кабіни.
Базові принципи створення нової конструкції наступні:
- можливість використання експлуатаційної і ремонтної бази, наявної в депо і на ремонтних заводах України, країн СНД и Балтії;
- економія електроенергії шляхом зниження витрат електровоза на власні потреби та оптимізації режимів водіння поїзда;
- збільшення міжремонтних пробігів;
- підвищення комфортності роботи локомотивних бригад.
При забезпеченні переважної уніфікації спадкоємності раніше випущеними електровозами (серій ВЛ80), нова машина якісно відрізняється від своїх попередників:
- покращена конструкція візка і рами кузова дозволяють на 5% підвищити використання зчіпної ваги, покращити ходові якості, знизити вплив на шлях, що призведе до зменшення зносу рейок і бандажів колісних пар;
- застосування плавного регулювання тягових двигунів і мікропроцесорної системи керування тягою і гальмування дає економію електроенергії близько 13%;
- застосування удосконаленого тягового електрообладнання (тяговий двигун, трансформатор, індивідуальні згладжувальні реактори, випрямноінверторний перетворювач) зі зменшеною витратою охолоджувального повітря, регулювання витрати повітря дозволяє додатково знизити загальні витрати електроенергії на 9%;
- покращення очищення охолоджувального повітря, застосування нових марок ізоляційних матеріалів, технологій, мікропроцесорної системи керування та діагностики, радіостанції нового покоління РЛ-2С, сучасної системи безпеки руху АЛС-МУ і ряд інших удосконалень.
Міністерство транспорту та зв’язку України