Українські морські порти у першому кварталі 2025 року обробили 23 мільйони тонн вантажів, що на 4,8 мільйона тонн менше, ніж за аналогічний період минулого року. Попри постійну небезпеку з боку Росії, атаки дронів, ракетні удари та загрозу для судноплавства, порти продовжують стабільно функціонувати, завдяки спільним зусиллям портових працівників, Збройних сил України та Військово-морських сил, які гарантують безпеку руху суден.
Про ці дані повідомила Адміністрація морських портів України, підкресливши ключову роль портової інфраструктури у забезпеченні економічної стабільності держави. Порти залишаються основним каналом для експорту української сільськогосподарської продукції, а також для імпорту необхідних товарів, зокрема пального, техніки й сировини.
Найбільшу частину оброблених вантажів традиційно забезпечили порти Великої Одеси. Загалом вони опрацювали 20,7 мільйона тонн. Лідером залишається порт Південний із 10,6 мільйона тонн, далі — порт Чорноморськ із показником у 6,6 мільйона тонн, а Одеський порт обробив 3,5 мільйона тонн.
Водночас, Дунайські порти — Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ — перевалили понад 2,3 мільйона тонн вантажів. Вони відіграють ключову роль у забезпеченні альтернативних маршрутів для зовнішньої торгівлі, особливо в умовах нестабільної безпекової ситуації в Чорному морі.
Скорочення загального обсягу перевалки у порівнянні з першим кварталом 2024 року (27,8 мільйона тонн) фахівці пов’язують з кількома чинниками. Насамперед, йдеться про зменшення площ під посіви, падіння виробництва у ключових експортних галузях — зокрема металургії, яка до війни експортувала до 80% продукції. Також негативний вплив мають глобальні логістичні збої, геополітична напруга та ризики для судноплавства.
Незважаючи на виклики, українська портова система залишається критично важливою для економіки держави. Вона забезпечує стабільні валютні надходження, підтримує зайнятість тисяч працівників і дає змогу продовжувати зовнішньоекономічну діяльність, навіть у воєнний час.
agrinews.com.ua