Скорочення виробництва зернових, надлишок вагонів-зерновозів та значні обсяги перевезень зерна автотранспортом призведуть до суттєвого зниження вартості оренди вагонів-зерновозів у 2023 році, вважає експерт з логістики, член комітету по логістиці ЄБА Юрій Щуклін. Про це повідомляє graintrade, пише agronews.ua.
Основним чинником уникнення ажіотажного попиту на вагони з одночасним скороченням їх пропозиції стане зміна структури агровиробництва та переорієнтація логістики на інші напрямки та засоби перевезень, зазначив експерт.
«Як я передбачав на початку року, рекордні доходи від оренди зерновозів у 2022 р їх власники у 2023 р втратять. І найбільше від цього постраждає Укрзалізниця, чия вантажна аграрна база перейшла на автоперевезення та не збирається повертатися, оскільки власники вантажівок намагатимуться амортизувати свої видатки. Обсяги перевезень зерна зменшаться, незалежно від шляхів експорту. Тому вагонів для перевезення майбутнього урожаю буде на 9-10 тис. шт. більше, ніж потрібно. Як наслідок, ціна доби оренди вагона-зерновоза до кінця 2023 р знизиться до історично мінімальних 500 грн», – констатує Юрій Щуклін.
Він вважає, що втрата вантажної аграрної бази змусить Укрзалізницю змінити структуру послуг та систему утворення цін. Власники вагонів на тлі профіциту рухомого парку укладатимуть з аграріями довготермінові договори, якими власники зерна гарантуватимуть наявність вантажів, а власники вагонів – наявність рухомого парку за фіксованою на певний період ціною. Це убезпечить аграріїв від можливого посилення фінансового навантаження на приватні вагонні парки з боку Укрзалізниці.
Інф. agronews.ua
agrinews.com.ua