• Головна / Main Page
  • Стрічка новин / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Україна за тиждень збільшила експорт на 94%, але трейдерів турбує формування черги завантаження кораблів
    Опубликовано: 2023-03-27 15:37:53

    Україна за тиждень збільшила експорт на 94%, але трейдерів турбує формування черги завантаження кораблів

    За 31-й тиждень роботи «зернового коридору» (27 лютого – 5 березня) через морські порти Одещини було експортовано 1,0216 млн т агропродукції, що на 94% перевищує показник попереднього тижня. Понад 70% цього обсягу склала кукурудза, 20% – пшениця та 4% соняшниковий шрот. Кількість завантажених суден збільшилася на 6 до 20 одиниць, що свідчить про складнощі роботи зернового коридору. Українська агропродукція попрямувала до Китаю, Туреччини, Японії, Португалії, Бельгії, Нідерландів, Кенії, Ємену, Єгипту та інших країн Європи, Азії та Африки.

    Загалом з 1 серпня 2022 р Україна змогла експортувати зерновим коридором 23,3 млн т агропродукції.

    Активізація експорту зерна у лютому та березні була прогнозованою, оскільки трейдери запланували багато кораблів, щоб встигнути вивезти продукцію до завершення дії зернової угоди. Це ще збільшило чергу на огляд судів, яку й так штучно затримують російські представники у складі СКЦ.

    Для покращення логістики відвантажень в Україні запроваджено електронну чергу на завантаження судів в межах зернового коридору, але багато трейдерів нарікають на те, що кораблі окремих компаній завантажуються швидше, ніж інші.

    Прес-служба компанії «Прометей» 7 березня поширила заяву про корумпованість формування електронної черги на відвантаження зерновим коридором. У компанії вважають, що до ситуації причетні працівники Адміністрації морпортів України, а термінал «Транссервіс-2008» є їх інструментом або співучасником схеми. За необхідності, компанія готова надати потрібні докази, і вже підготувала заяву на ім’я Генпрокурору України.

    З отриманої від «Транссервіс-2008» відповіді, випливає, що «їм невідомо, яким чином формується електронна черга на обробку суден, які заходять на термінал у рамках зернової ініціативи», – повідомили у компанії.

    Механізм злочинної схеми наступний – одна з компаній групи «Прометей» укладає договір про перевалку вантажу з оператором, що має квоту на терміналі, після чого починає завозити судову партію на склади терміналу. Проте комусь термінал дозволяє оперативно накопичити судову партію продукції, а іншим відмовляє у цьому, посилаючись на відсутність вільних ємностей, чим створює поле для маніпуляцій.

    У підсумку компанії «Прометей» не дозволяють завезти повний обсяг суднової партії, хоча для інших компаній обмеження відсутні. Термінал самостійно визначає порядок завантаження суден, що свідчить про ручне керування процесом.

    «Організатором схеми є АМПУ, тому потрібно жорстко припинити цю хибну практику», – вважає керівництво ДК «Прометей».

    В час, коли рф веде війну проти України та штучно обмежує експорт української продукції, вітчизняній владі потрібно розробити прозорий механізм заходу суден в порти, щоб термінали та трейдери змогли відпрацювати логістику поставок. Оскільки зафіксовано багато випадків, коли судна заходили в порти та чекали на накопичення та завантаження продукції, тоді як інші термінали стоять заповнені, але кораблі до них не заходять.

    https://ukragroconsult.com/

    agrinews.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    E-mail:
    info@agrinews.com.ua
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на agrinews.com.ua обязательна.