Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Туреччини з закликом продовжити термін дії «зернової угоди» та включити до переліку портів Миколаївський портовий вузол. Про це йдеться в листі асоціації до ООН та Посольства Туреччини в Україні.
Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Туреччини з закликом продовжити термін дії «зернової угоди» та включити до переліку портів Миколаївський портовий вузол.
Що відомо
Також представники українського бізнесу закликають збільшити кількість перевірок суден з українською сільськогосподарською продукцією на добу.
Представники ЄБА відзначили важливу підтримку України з боку ООН та Туреччини щодо відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в рамках «зернової ініціативи»
«Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно», — додали в Асоціації.
Станом на 6 жовтня 2022 року «зерновим коридором» вже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн тонн сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи. Це, вважають у ЄБА, свідчить про те, що представники бізнесу довіряють Зерновій ініціативі та готові збільшувати обсяги перевалки вантажів.
Читайте: У вересні аграрії експортували рекордний об'єм продовольства з початку війни
Але вже станом на початок жовтня бізнес бачить деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції. Зокрема, кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу.
«Це означає, що у чорноморських портів «Великої Одеси» (Одеси, Чорноморськ та Південний) вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно.
Тому на думку зернової бізнес-спільноти ЄБА, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу.
Також є занепокоєння, що при існуючій затримці з перевірками Спільного координаційного центру, багато суден можуть застрягти в Босфорі в очікуванні цієї перевірки, яка може взагалі не відбутися, якщо зернова ініціатива не буде продовжена.
Також для ефективного подолання продовольчої кризи, бізнесмени пропонують розширити географію «зернової ініціативи», а саме включити до неї «зернові ворота» України — Миколаївський морський портовий вузол.
Нагадаємо
1 серпня вперше за понад п’ять місяців з порту «Одеса» вийшло судно, завантажене українським продовольством.
Як писав раніше «Мінфін», Україна, Туреччина та ООН підписали угоду про експорт зерна 22 липня. Документ передбачає безпечне проходження зерновозів у та з українських портів під час війни. Ключову роль у гарантуванні безпеки відведено Анкарі.
Угода передбачає, що Україна повністю контролює порти «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Знаходження у цих портах інших суден, крім тих, які мають забезпечувати експорт зерна та пов'язаних з ним харчових продуктів та добрив, не передбачається.
Документ не передбачає послаблення санкцій щодо Росії. А також жодного транспортного супроводу російськими кораблями українських суден.
Інф. minfin.com.ua
agrinews.com.ua