Ціни на лохину на внутрішньому ринку України у минулому році були нижчими, ніж у 2020 році. При цьому виробники самі стали продавати лохину дешевше ще до того, як урожай вийшов на повні обсяги. Про це розповіла Ірина Кухтіна, президентка Асоціації «Ягідництво України», передає agrotimes.ua, пише agronews.ua.
«Світове споживання та виробництво лохини продовжили зростати. Збільшенню попиту сприяв і Covid, бо ягода пропагувалася як корисний продукт для здоров’я. Потроху набирає обертів і переробка, але свіжий ринок росте швидше. На цьому тлі європейські супермаркети утримують ціни. Найактивніше у світі нарощує виробництво лохини Китай. Не зволікає й наша сусідка Польща, з якою найближчим часом нас чекає жорстка конкуренція в лохиновому сегменті. У 2016/19 роках виробництво лохини там збільшилося на 18%», — коментує Кухтіна.
У період із 2017 до 2020 року Україна під лохиною наростила площі з 1,5 тис. до 4,4 тис. гектарів. Перші кроки робить сегмент переробки: лохину починають заморожувати, виготовляти з неї джеми й вино. Популярною ягодою стали займатися малі господарства.
«Не в усіх великих виробників виправдалися плани щодо експорту. З іншого боку, немає сенсу робити ставки на закордонний ринок, коли на внутрішньому зберігаються доволі привабливі ціни. У 2021 році вони були трохи нижчими за тогорічні, але й значного просідання не сталося. При цьому в зниженні не було об’єктивних причин: виробники самі стали продавати лохину дешевше ще до того, як урожай вийшов на повні обсяги», — додає президентка Асоціації «Ягідництво України».
Инф. agronews.ua
agrinews.com.ua