Рішення уряду обмежити торгові надбавки на низку товарів може призвести до того, що торговим мережам буде просто невигідно їх продавати, отже, вони взагалі зникнуть з прилавків наших магазинів. Такої думки дотримується директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський. Про це повідомляє УНІАН, пише agronews.ua.
“Торгова націнка – це сума, яку отримує торгова мережа, щоб покрити свої поточні витрати на оренду, логістику, витрати на продавців, на комунальні послуги. Якщо це не покриватиме їх витрат, вони просто відмовляться закуповувати такі продукти”, – зазначає він.
Ще одним наслідком може стати використання виробниками таких товарів сировини нижчої якості, щоб зменшити власні витрати.
“Для того, щоб попит на продукцію залишився і виконати вимоги Кабміну, виробник використовуватиме у виробництві найгіршу сировину, щоб продавати за цією ціною”, – вважає експерт.
Генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков заявив, що урядова постанова про держрегулювання цін на окремі продукти харчування не має ні серйозного обґрунтування, ні перспектив ефективної реалізації. Гендиректор однієї з найбільших торгових мереж України також звернув увагу на те, що уряд навіть не обговорював своїх кроків з учасниками ринку, просто поставивши їх перед фактом.
Марков також підтвердив припущення про те, що в найближчому майбутньому соціальні товари можуть зникнути з прилавків не тільки мережі АТБ, а й інших ритейлерів.
“Встановлена планка націнки не більше 10 відсотків за документом не покриває витрати операторів ринку на логістику, сезонне списання та інші операційні послуги. Отже, цілком може призвести до призупинення реалізації зазначених продуктів харчування до моменту налагодження всіх процесів та розуміння порядку їх ціноутворення”, – наголосив гендиректор.
Инф. agronews.ua
agrinews.com.ua