• Головна / Main Page
  • Стрічка новин / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Щодо проекту Закону України «Про внутрішній водний транспорт»
    Опубликовано: 2015-06-10 15:15:16

    Українська зернова асоціація, що об’єднує європейські, міжнародні та українські зернові компанії та є однією з провідних організацій зернового бізнесу в Україні звернулася до Міністра інфраструктури України Пивоварського А.М. стосовно проекту Закону України «Про внутрішній водний транспорт», опублікованого на офіційному веб-порталі Міністерства інфраструктури України (надалі – Мінінфраструктури) 12 травня 2015 року (надалі – проект Закону).

    Асоціація та її члени неодноразово порушували перед Мінінфраструктури питання необхідності пріоритетного розвитку внутрішнього водного (річкового) транспорту як єдиної галузі транспорту, спроможної ефективно вирішити проблему перевезень великих обсягів зерна до морських портів.

    У зв’язку з цим Асоціація не може залишатись осторонь згаданого вище проекту Закону.

    В цілому, проект Закону спрямований на розвиток внутрішніх водних шляхів, регулювання річкового судноплавства. Розвиток перевезень річковим транспортом дозволить перенести частину вантажів з автомобільних доріг, які наразі перевантажені різними видами вантажів, та знаходяться у незадовільному стані, та з залізничного транспорту, ступінь зносу основних фондів якого є також дуже високою.

    Зокрема, Експерти Асоціації відзначають, що проект Закону містить прогресивні норми, які сприятимуть розвитку галузі: звільнення судновласників від плати за проходження шлюзів та частково – від плати за розведення ферм мостів, відкриття внутрішніх водних шляхів для флоту під прапорами інших держав тощо.

    Разом з тим, у статтях 15 та 16 проекту Закону передбачено посилення регуляторної та контрольної функцій центральних органів влади щодо погодження проектів будівництва причалів і операційних акваторій причалу. Натомість участь місцевих органів влади у реалізації державної політики у галузі внутрішнього водного транспорту не передбачена, що може призвести до того, що питання окремих регіонів можуть бути вирішені неефективно.

    Основною фіскальною метою проекту Закону є запровадження додаткової плати за використання внутрішніх водних шляхів – річкового збору (ст. 38 проекту Закону), що надходитиме не до державного бюджету, а на рахунки спеціально утвореної державної установи – Адміністрації внутрішніх водних шляхів.

    Водночас міжнародний досвід державного регулювання внутрішнього водного транспорту і фінансування утримання внутрішніх водних шляхів свідчить про те, що найефективнішою формою фінансування є цільове використання на ці потреби акцизного податку, що сплачується судновласником (перевізником) в ціні нафтопродуктів.

    В Україні відповідно до ст. 215 Податкового кодексу України (надалі – ПКУ) судновласники вже сплачують плату за користування внутрішніми водними шляхами у формі акцизу на нафтопродукти і рентну плату за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту (ст. 255 ПКУ).

    Отже, насамперед, проектом закону слід врегулювати порядок цільового використання коштів акцизного податку з нафтопродуктів та рентної плати за спеціальне використання вод для потреб водного транспорту для потреб фінансування утримання внутрішніх водних шляхів та їх інфраструктури загального користування.

    Не можна не відзначити, що, відповідно до досвіду США та ЄС, використання внутрішніх водних шляхів для потреб внутрішнього водного транспорту є безоплатним, тому запровадження додаткових платежів є економічно необґрунтованим та суперечить світовому досвіду.

    З огляду на викладене в запропонованій редакції проект закону Асоціація вважає неприйнятним, оскільки даний законопроект не відповідає кращій світовій та європейській практиці та потребам ринку зерна у річкових перевезеннях і не може бути поданий до Уряду та парламенту.

    У зв’язку із вищевикладеним, Асоціація звертається до Мінінфраструктури щодо доопрацювання проекту Закону в частині дерегуляції та децентралізації управління внутрішнім водним транспортом, розмежування функцій держави та місцевих органів влади щодо контролю за діяльністю внутрішнього водного транспорту, а також утримання та експлуатації внутрішніх водних шляхів за рахунок існуючих обов’язкових платежів без запровадження річкового збору або інших додаткових зборів і плат.

    Фахівці компаній-членів Асоціації готові брати активну участь у доопрацюванні проекту Закону, спрямованого на реалізацію реформи галузі внутрішнього водного транспорту.

    Українська зернова асоціація

    agrinews.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    E-mail:
    info@agrinews.com.ua
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на agrinews.com.ua обязательна.