• Головна / Main Page
  • Стрічка новин / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Криза на Дунаї: українські річкові порти втрачають вантажі
    Опубликовано: 2024-11-05 17:04:02

    Українські дунайські порти опинилися в складній ситуації через зменшення обсягів експортних вантажів. Якщо обсяги експорту з Одеси не відновляться, бізнес може змінити свої маршрути та почати користуватися портами Євросоюзу. Про цю тривожну ситуацію розповів генеральний директор ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» Дмитро Москаленко.

    «Дунай стоїть на порозі кризи. Він потребує стратегічного, системного плану, орієнтованого на реальні потреби ринку, а не на дрібні покращення, які не вирішують глобальних проблем», — наголосив Москаленко, підкресливши, що річкові порти не можуть бути конкурентоспроможними за нинішніх умов.

    На його думку, необхідно розробити так званий «план порятунку Дунаю», який би передбачав створення конкурентоспроможного логістичного ланцюга. Такий підхід повинен поєднувати різні ланки транспортування, включаючи залізничне сполучення, склади, перевантажувальні станції та флот. Відсутність комплексної логістичної системи обмежує розвиток дунайських портів та їхній потенціал у масштабах загальноукраїнського експорту.

    У 2022 році через дунайські порти вдалося перевезти рекордні 3,2 мільйона тонн вантажів щомісячно, що демонструвало важливість цього напрямку в умовах обмеженого доступу до морських портів. Однак Москаленко зазначив, що сьогодні про такі рекорди вже не йдеться. Пріоритетом стає збереження хоча б мінімальних обсягів, які дозволять підтримати роботу Дунайського кластеру на стабільному рівні. Цей мінімум, за словами очільника УДП, становить 150 тисяч тонн на місяць.

    «Цей обсяг може здаватися незначним у масштабах українського експорту, але його реально перенаправити на Дунай, зберігаючи роботу порту та запобігаючи втраті ключової інфраструктури», — додав Москаленко.

    Раніше у ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» пропонували уряду запровадити рівні умови для портів Одеси та Придунав’я. Серед інших заходів, вони пропонували знизити вартість залізничних перевезень до Ізмаїла та Рені на 30%, що могло б значно стимулювати використання дунайських портів для експортних операцій.

    agrinews.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    E-mail:
    info@agrinews.com.ua
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на agrinews.com.ua обязательна.