Після блокування портів Чорного моря Україна продовжує експортувати зернові та олійні культури через дунайські порти Рені та Ізмаїл, а також залізницею та автотранспортом через західні кордони. Про це повідомляє graintrade.com.ua, пише agronews.ua.
Подорожчання доставки зерна з України до портів Румунії та Болгарії, яка вже перевищує половину вартості зерна, збільшує збитки агровиробників в поточному сезоні. Якщо частина виробників має запаси коштів та може тривалий час зберігати продукцію, за необхідності реалізуючи її малими партіями, то більшість фермерів у південних регіонах змушені продавати зерно з поля, що посилює тиск на ціни.
Падіння світових цін на зернові та олійні культури додатково посилює тиск на ціни. Так, в портах Рені та Ізмаїл ціни попиту на ячмінь нового врожаю з поставкою у липні – серпні впали до 135-170 $/т або 4000-5000 грн/т.
Трейдери майже не купували пшеницю протягом останніх 4 місяців, проте скасування ліцензій на експорт може активізувати закупівлі. Світові ціни на пшеницю падають під тиском низького попиту з боку імпортерів. Так, ціни попиту на пшеницю доставкою в порти Балтики та Румунії знизились до 330-340 $/т.
В Україні закупівельні ціни на пшеницю залишаються на низькому рівні 5300-6000 грн/т або 180-200 $/т СРТ-порт. Міжнародні трейдери не ризикують купувати пшеницю нового врожаю без гарантій експорту, щоб уникнути можливих збитків. Рік тому закупівельні ціни на пшеницю в портах України сягали 215-222 $/т або 6500-6800 грн/т, проте цьогоріч в умовах складного світового балансу, заблокованого експорту та скорочення виробництва пшениці в Україні світові ціни залишатимуться на рівні 350-370 $/т FOB – порти Чорного моря (у порівнянні з торішніми 230-240 $/т FOB).
Інф. agronews.ua
agrinews.com.ua