Вантажі вкраденого українського зерна доставляються з окупованого Криму в порти Сирії та Туреччини за допомогою щонайменше 10 балкерів і вантажних суден під прапорами росії та Сирії. Про це свідчить розслідування Lloyd’s List, передають «Порти України», пише agronews.ua.
Дані відстеження суден свідчать про підозрілу активність навколо Криму, звідки здійсюється відвантаження зерна протягом останніх восьми тижнів. Багато суден застосовували оманливі методи судноплавства, вимикаючи транспондери на деяких відрізках рейсів, що допомагає приховати походження та призначення вантажу.
Із захоплених росією територій Херсонської, Запорізької, Донецької та Луганської областей зерно перевозять у порти анексованого Криму. Ці факти засвідчують супутникові знімки.
На супутникових знімках, отриманих під час розслідування «Радіо Свобода», також зафіксовано завантаження суден у кримських портах. Як з’ясувалося, у цей час судна вимикали AIS.
За даними проєкту SeaKrime, основними портами такої незаконної діяльності є Севастополь, зокрема зерновий термінал «Авліта», і Керч. Інші кримські порти Євпаторія та Ялта закриті, а діяльність у Феодосії нещодавно сповільнилася, можливо, через заплановані ремонтні роботи.
За інформацією New York Times, велика частина зерна, ймовірно, прямувала до Африки.
Немає вичерпного списку суден, підозрюваних у перевезенні вкраденого українського зерна, але Lloyd’s List зібрав назви суден, пов’язаних з імовірною торгівлею. Серед них — Matros Koshka, Matros Pozynich, Mikhail Nenashev, Nadezhda, Vera, Fedor, Sormovskiy 48 — під прапором росії та Finikia, Souria — під прапором Сирії.
Усі судна демонструють ухильний режим плавання, вимикаючи свою AIS або при вході в Чорне море, або під час наближення до Керченської протоки чи руху через Керченську протоку, свідчать дані відстеження суден Lloyd’s List Intelligence.
Потім судна знову вмикають сигнал поблизу Керченської протоки, відомої як стоянка Кавказ, або під час їхнього шляху до протоки Босфор. Імовірно, судна заходять у порти Севастополь та Керч, коли у них вимкнені AIS.
Інф. agronews.ua
agrinews.com.ua