Завдяки оптимізації процесів поставок зерна через Дунай, Болгарію та Румунію Україна може експортувати щомісяця близько 1,5 млн т зернових. Раніше місячний довоєнний експорт зернових становив 6-6,5 млн т. При цьому логістика зерна подорожчала. Про це повідомляє Kurkul.com, пише agronews.ua.
«Вартість логістики для аграрія зросла у 5-7 разів, перевалки в портах/на баржі і загалом фрахт — у 7-10 разів, перевалка у портах — у 2,5 раза. За весь цей «космос» зараз сплачує виробник і сплачуватиме в майбутньому, якщо не розблокуємо прямий експорт через українські порти. Вартість логістики експорту українського зерна через порти ЕС сягнула 30-40% від світової ціни агропродукції, яка стрімко зросла. Тобто при світовій ціні пшениці в €380-400, український аграрій за логістику віддає до €80-120. Тому експорт зернових надлишків через ЄС — не рішення і не панацея», — зазначив трейдер Іван Мірошниченко.
За словами Івана Мірошніченка, є ще один резерв, окрім 1,5 млн т перевалки через порти Дунаю, Болгарії та Румунії.
«Балтійські порти мають вільні потужності, що дозволять нам експортувати додатково 1,5-2 млн т на місяць. Але сьогодні потрібно везти зерно вагонами через Європу. З цим проблема. Перша — у ЄС вузька колія. Тому потрібно «перевзувати», тобто міняти колісні пари вагонів з України. Друге — менше проблема, але не достатньо вагонного парку на такі дистанції та швидкості обробітку вантажу. Третє — є питання по тому, що українські вагони та состави потягів великогабаритні для проходження залізницею у Польщі. Там всі колії та станції адаптовані переважно для зручності до пасажирського транспорту. Тобто умовно наші потяги в певних містах та на певних станціях зачіпають перони», — розповів експерт.
Іван Мірошніченко додав, що якщо вдасться розв’язати це питання, тоді сумарно місячний експортний потенціал з України через країни ЄС виросте до 3-3,5 млн т.
Інф. agronews.ua
agrinews.com.ua