Світові ціни на спаржу в останні роки перебували під тиском. Багато виробників в світі були незадоволені зниженням ціни на спаржу, розповів Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО). Про це повідомляє east-fruit.com, пише agronews.ua.
Однак коронавірус виявився кращим промоутером здорового способу життя в світі, що позначилося і на інтерес споживачів до овочів і фруктів і, зокрема, до спаржі, багатої на вітаміни і мікроелементами. Тому, тенденція зниження цін на спаржу на світовому ринку в 2021 році припинилася, а в багатьох країнах ЄС ціни навіть значно перевищують рівень 2020 року.
«Якщо подивитися на овочеві культури в цілому, то в останні роки обсяги світової торгівлі росли не надто швидко. На цьому тлі спаржа виділяється — експорт спаржі росте на 3% або 14 тис. тонн в рік. Це є позитивним моментом, але зростання досягалося значно мірою, за рахунок зниження цін і підвищення доступності спаржі», — розповідає Ярмак.
За його словами, це як раз і є погана новина для виробників — спаржі споживачі готові купити більше, але за нижчою ціною. В Європі, Китаї та США, де зосереджено основне світове споживання спаржі, її ніяк не можна назвати дорогим продуктом, на відміну від України. Наприклад, в Італії в минулому році роздрібні ціни на ранню спаржу падали навіть нижче 2 €/кг. Пізніше ціни відновилися, але не перевищували 3,5−4 €/кг в роздріб, а роздрібні націнки в Італії значно вищі, ніж в Україні.
«В країнах ЄС чистий імпорт спаржі порівняно невеликий, але він має тенденцію до зростання. У свою чергу, обсяги продукції власного виробництва оцінюються на рівні 330 тис. тонн. І тут важливе питання для України полягає в тому, чи піде ЄС шляхом США, і почне знижувати обсяги виробництва спаржі під тиском дешевого імпорту з країн, де робоча сила коштує дешевше або ж зможе зберегти обсяги виробництва на колишньому рівні», — додає експерт.
Так, якщо говорити про ключових імпортерів спаржі в Євросоюзі, то тут лідером є Німеччина. Також серед найбільших імпортерів Франція (14% імпорту спаржі ЄС), Великобританія (яка вже вийшла з ЄС), Нідерланди та Іспанія — з часткою по 12%.
«Саме на ці ринки в першу чергу в майбутньому варто звернути увагу українським виробникам спаржі. Хоча сьогодні про експорт з України говорити рано, перш за все, через інші цінові реалії на внутрішньому ринку країни. В світі швидко зростає попит на заморожену спаржу, адже це справжня знахідка для сегмента HoReCa. Тому на даний сегмент слід звертати увагу виробникам спаржі України», — підкреслив економіст.
Инф. agronews.ua
agrinews.com.ua