Сім стивидорів, що працюють в Одеському та Іллічівському морпортах, виступають проти планів ДП «Адміністрація морпортів України» (АМПУ) скасувати 30% знижку при перевалці зерна в разі використання перевантажувальних машин потужністю 500 тонн на годину і більше.
Про це йдеться в офіційному листі, адресованому міністрові інфраструктури Володимиру Омеляну та його першому заступнику Євгену Кравцову.
Лист підписали керівники компаній «Олімпекс Купе Інтернешнл», «Металзюкрайн Корп Лтд», «ЗПК "Інзерноекспорт"», «Бруклін-Київ», «Порто-Сан», «Новотех-Термінал» і «Транс-Сервіс» (остання перевалює зерно в Іллічівську, інші — в Одесі).
Зазначають, що Кабмін 7 липня 2015 року постановою №483 ввів нову послугу в морпортах — забезпечення доступу портового оператора до причалу, який знаходиться в господарському веденні АМПУ. Мінінфраструктури в свою чергу 18 грудня затвердило (наказ №541) тарифи на цю послугу. Документ містить положення про те, що оператори, перенавантажуючі зернові навалом за допомогою машин потужністю 500 тонн на годину і вище, отримують право на 30% знижку до тарифу на послугу доступу до причалу.
АМПУ інтерпретувала документ таким чином, що дана знижка надається лише тим компаніям, які мають фактичні показники перевантаження на рівні 500 тонн на годину. АМПУ також самостійно впровадила формулу розрахунку цих даних і перелік документів, які потрібно надавати. 5 липня поточного року Мінінфраструктури роз'яснило, що мова йде саме про проектну потужність машин, а не про фактичні швидкості перевантаження.
Однак, як пишуть стивідори в листі, крапка в розбіжностях не поставлена, оскільки АМПУ повторно звернулася в Мінінфрастуктури з тим, щоб довести свою правоту. У своєму обґрунтуванні АМПУ прогнозує, що надходження від послуги забезпечення доступу до причалу АМПУ в січні-серпні цього року скоротяться на 7,9 млн гривень.
Стивідори закликають не допустити скасування знижки, оскільки вона допомагає завести додаткові обсяги зернових в порти.
agronews.ua
agrinews.com.ua