• Головна / Main Page
  • Стрічка новин / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Водними шляхами перевозиться лише 5% українського зерна
    Опубликовано: 2016-06-18 17:30:00

    Сьогодні на водні перевезення припадає лише 5% від обсягів експортних перевезень зернових і олійних культур. У перспективі ця цифра може зрости до 20-35%. Про це свідчать результати дослідження, зроблені для проекту Державної програми розвитку внутрішнього водного транспорту на період 2014-2021 роки, дослідницького центру логістичної компанії ZAMMLER.

    При цьому незадовільний стан водних шляхів експерти Світового банку називають однією з причин, чому витрати на логістику аргопродукціі в Україні більше на 40%, ніж в інших європейських країнах.

    Сьогодні в Україні перевезення річковими магістралями в помітних обсягах здійснюють лише кілька компаній. Це приватне підприємство АСК "Укррічфлот", у власності якого знаходиться більшість судів. Підприємство декларує наявність близько 100 суден різного типу, а також власних портів та інших елементів портової інфраструктури.

    Другий важливий гравець ринку - агрокорпорація "Нібулон". Компанія володіє приватним флотом і приватними річковими терміналами. Логістичний сектор компанії в частині водного транспорту включає в себе 30 несамохідних суден, 12 буксирів і інші елементи інфраструктури. За допомогою власного вантажного флоту компанія вже перевезла внутрішніми водними шляхами майже 1,6 млн. тонн сільгосппродукції, що становить близько третини всіх внутрішніх водних вантажоперевезень у 2015 році. Компанія здійснює транспортування вантажу по Дніпру і Південному Бугу.

    Олексій Вадатурський, генеральний директор компанії "Нібулон", переконаний, що в Україні річкова логістика є неконкурентною порівняно із залізницею.

    "В Україні відсутній державний підхід до поглиблення внутрішніх водних шляхів, і проблема поглиблення річки Дніпро не вирішена. Проект закону "Про внутрішній водний транспорт" (рег. №2475а) через введення річкового збору може зробити внутрішній водний транспорт інвестиційно непривабливим і неконкурентоспроможним. А закон "Про морські порти України" не відповідає актам вищої юридичної сили", - розповів він.

    Варто відзначити, що собівартість перевезення зерна (м.Кременчук - м. Миколаїв) станом на 1 квітня 2016 року: залізничні перевезення - 197, 34 грн. / тонна, річкові - 249,82 грн. / тонна, автомобільні - 342,72 грн. / тонна.

    agronews.ua

    agrinews.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    E-mail:
    info@agrinews.com.ua
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на agrinews.com.ua обязательна.