• Главная
  • ЛЕНТА НОВОСТЕЙ
  • АРХИВ
  • Аналитика
  • Фермеру
  • Экспортеру
  • Примеры контрактов
  • Реклама
  • Контакты
  • RSS feed
  • Издается с 28 мая 2012 года
  • Продукцію українських аграріїв купують по всьому світу
    Опубликовано: 2013-05-01 15:29:59

    Глобальна продовольча криза й активність вітчизняних аграріїв відроджують мрії України про статус житниці світу: сільське господарство вже забезпечує чверть українського експорту, завойовуючи нові ринки, пише Корреспондент.

    Стаханівськими темпами експансії на зовнішніх ринках може похвалитися все вітчизняне сільське господарство. За останнє десятиліття обсяг експорту агропродукції з України зріс у 7,5 разу – з $ 2,4 млрд у 2002 році до $ 17,9 млрд у 2012-му. А в найближчі два роки ця цифра збільшиться до $ 22 млрд, оптимістично прогнозує перший віце-прем'єр Сергій Арбузов.

    Продукцію українських аграріїв купують по всьому світу – в п'ятірку головних імпортерів входять Єгипет, Росія, Іспанія, Індія та Іран. Хітом продажів на закордонних ринках є українські зерно, олія, соя, рапс і відходи масложирової промисловості.

    Головною причиною стрімкого зростання українського експорту експерти називають глобальне зростання попиту на продукти харчування, що підштовхує ціни на ринку все вище.

    За даними Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН, за десятиліття світовий попит на зернові зріс більш ніж на 20% – з 1,9 млрд т у 2002 році до 2,3 млрд т у 2012-му. За цей самий період індекс цін, вимірюваний організацією для групи злакових, злетів на 255%.

    Водночас, стверджують фахівці, потенціал українських чорноземів використовується далеко не на 100%. Надмірна держрегуляція сфери, високі ставки банківських кредитів, корупція, відсутність гарантій прав власності стримують інвесторів від вкладень у довгострокові проекти, без яких не здатні повноцінно розвиватися цілі галузі сільського господарства.

    "Швидкість його розвитку залежатиме від державної політики і сприйняття галузі державою як невіддільної і найбільш важливої частини державної стратегії", – прогнозує Сергій Зузак, керівник аграрного напрямку фінансово-промислової групи СКМ.

    Активність великих компаній і приватних фермерів на міжнародному рівні зрозуміла. Сьогодні кожен четвертий долар – близько 25% всієї валютної експортної виручки України – генерується сільгосппідприємствами. Причому за останні десять років ця частка зросла вдвічі, з 13,3% до 25,9%.

    За цими цифрами стоїть і географічне, і товарне розширення української аграрної експансії.

    "Якщо три роки тому свинина з України взагалі не експортувалася, то у 2012-му експорт склав 20 тис. т [$ 92 млн]", – наводить приклад Олександр Ярославський, заступник гендиректора Української аграрної конфедерації. Щоправда, головними імпортерами українського м'яса поки що є країни СНД – Росія, Казахстан і Молдова.

    Але основною статтею українського сільгоспекспорту залишаються зернові: торік вони принесли країні майже $ 7 млрд, або 40% аграрного експорту. За оцінками Української зернової асоціації, вже в нинішньому маркетинговому році країна може зайняти сьоме місце серед світових продавців зерна.

    При цьому вже зараз Україна є восьмим найбільшим постачальником пшениці і четвертим – ячменю (після Аргентини, Австралії і Євросоюзу), а також кукурудзи (після США, Аргентини і Бразилії).

    Так, у ролі найбільшого покупця вітчизняного зерна за останні роки закріпився Європейський Союз ($ 1,9 млрд виторгу у 2012-му), за ним ідуть Єгипет ($ 1,4 млрд) і Саудівська Аравія ($ 509 млн).

    Садрі Матарі, комерційний директор каїрської компанії Venus International, одного з найбільших єгипетських імпортерів зерна з України, пояснює популярність української продукції у своїй країні відмінним співвідношенням ціни і якості, а також низькими витратами на транспортування.

    За його словами, українська продукція потрапляє в Єгипет за чотири-п'ять днів, в той час як зерна з Північної Європи доводиться чекати 11-12 днів, зі США – близько 18 днів, а з Південної Америки – місяць.

    Позицію безсумнівного лідера вітчизняні аграрії закріпили за собою і в продажах соняшникової олії: кожен другий літр на світових ринках – родом з України. При цьому з початку поточного маркетингового року експорт олії зріс на 26% - до 1,7 млн ​​т. Це майже вдвічі більше, ніж у Росії, що займає друге місце з набагато скромнішим результатом – 0,9 млн т.

    До нових культур, які дозволили Україні суттєво збільшити обсяги сільгоспекспорту за минуле десятиліття, відноситься соя. Ще у 1999-му її врожай становив лише 45 тис. т, а вже торік було зібрано 2,4 млн т сої, завдяки чому Україна ввійшла до десятки найбільших світових виробників і експортерів цієї культури.

    Переважання продукції рослинництва серед коронних українських пропозицій на світовому агроринку – закономірне явище, вважають фахівці. Ця сфера – найбільш прибуткова галузь вітчизняного АПК, а період повернення інвестицій тут найкоротший – лише рік.

    "Україна вже два роки поспіль перевищує обсяг продукції рослинництва порівняно з успішним 1990 роком", – нагадує Ярославський.

    Інші сфери сільського господарства, де віддачі від вкладеного капіталу необхідно чекати довше, не настільки популярні в інвесторів – насамперед, через численні ризики, пов'язані з веденням бізнесу в Україні.

    В останні роки вітчизняним аграріям допомагає і ринкова ситуація. На руку сільгоспекспорту зіграло не тільки постійне зростання споживання у світі, насамперед в азіатських і близькосхідних країнах, а й проблеми в регіонах – конкурентах українських аграріїв.

    Бариші українських аграріїв-експортерів значною мірою залежать від світової кон'юнктури. Наприклад, порівнює Ярославський, завдяки зростанню цін продаж однакового обсягу продукції на початку цього року приніс Україні майже на 20% більше прибутку, ніж за аналогічний період минулого року.

    Однак у поточному році передумов для подальшого подорожчання продовольчих товарів на світовому ринку поки що немає, констатують експерти. А отже, щоб виправдати розрахунки уряду – зростання позитивного зовнішньоторговельного сальдо з $ 10 млрд до $ 13 млрд за два роки для продукції АПК – Україна має нарощувати експорт за рахунок збільшення обсягу продажів.

    Частково цьому допоможе природа, що передбачає рекордний урожай наступного літа: в доброму та задовільному стані перезимувало 92% озимих. У минулому році цей показник склав лише 67%, хоча потім урожай став одним з найкращих за останні 20 років.

     

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    ООО "Мегапрайм груп" (Megaprime Group LLC). тел. +380-50-441-7388; ICQ: 390513874
    Электронная почта проекта: info@agrinews.com.ua. Корпоративные контакты: info@megaprime.com.ua, www.megaprime.com.ua Партнеры: www.e-news.com.ua, www.e-finance.com.ua, www.neboley.com.ua, www.brw.com.ua, www.bookmarket.in.ua
    megaprime.com.ua
    bigmir)net TOP 100
    Яндекс.Метрика

    Яндекс цитирования
    © ООО "Мегапрайм груп". Все права защищены.
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на www.agrinews.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. За содержание рекламы ответственность несет рекламодатель. Права на информацию, представленную на www.agrinews.com.ua, принадлежат ООО "Мегапрайм груп".