З початку червня 2024 року спостерігається динаміка змін у маршрутах експорту зерна з України через сусідні країни. Зокрема, зменшення поставок вантажними вагонами через Угорщину та Словаччину компенсується збільшенням обсягів транспортування через кордони з Румунією та Польщею. Про це повідомляє видання "Дзеркало тижня".
Заступник очільника департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов підкреслив, що не дивлячись на загальну тенденцію зменшення відправок вагонів з зерном на сухопутних переходах, прикордонні залізничні переходи працюють без перешкод, забезпечуючи штатний режим руху.
У червні місяці середня кількість щоденного вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси зберігається на рівні 1200-1500 вагонів за добу.
"За останній тиждень зросла кількість вагонів, які направляються до портів Великої Одеси, що свідчить про позитивну динаміку у цьому напрямку", - зазначив Валерій Ткачов, надавши конкретні цифри збільшення обсягів транспортування.
Зауважено, що на зростанні вивантажень у портах негативно впливають постійні повітряні тривоги та удари по енергетичній і припортовій інфраструктурі, які здійснюють країни-агресори. Також фактором, що тимчасово обмежував вивантаження зерна на початку червня, стали сильні дощі.
На початку 2024 року вантажопотік до порту Ізмаїл значно зросли, досягнувши на 59,6% більше, ніж традиційні показники. Це стало результатом непередбачених коливань у експортних маршрутах через блокування кордону польськими протестувальниками.
Загалом, динаміка експорту зерна з України продовжує підкріплювати важливість альтернативних маршрутів та адаптації до змін у геополітичній ситуації, забезпечуючи стабільність у зовнішньоекономічній діяльності країни.
agrinews.com.ua