Агроспільнота звернулась до Уряду з пропозиціями розширення агроекспорту залізницею
Про це розповідає прес-служба УКАБ.
Як йдеться в повідомленні, асоціація «Українських клуб аграрного бізнесу», яка входить до ГС «Всеукраїнський аграрний форум», разом із ГС «Аграрний союз України», Всеукраїнською асоціацією громад, асоціацією «Союз птахівників України», ВГО «Українська аграрна конфедерація» та ГС «Всеукраїнська аграрна рада», звернулась до Міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та Міністра інфраструктури Олександра Кубракова із пропозиціями щодо збільшення експортних можливостей перевезення аграрної продукції залізничним шляхом.
1. Збільшення частки зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки у експорті залізницею.
Зокрема пропонується встановлення обов’язкової норми/квоти вивезення на експорт відповідних вантажів по переходу Ізов, який має широку колію до Польщі. На першому етапі пропонується встановити норму/квоту вивезення на експорт не менше 30% від місячних обсягів здачі попереднього місяця. Це дозволить по даному переході збільшити експорт вдвічі з 2 135 вагонів до 4 648 вагонів, при вже наявних навантажених вагонах на мережі УЗ, що очікують перетин кордону – 3 196 вагонів та експертної оцінки переробної спроможності в 150 вагонів/день на терміналах, що знаходяться на відповідній залізничній лінії на території Польщі. Таким чином, середньодобова здача для зернових та продуктів перемолу/віджиму через станцію Ізов складе саме 150 вагонів/добу, а для інших вантажів – 350 вагонів/добу.
На другому етапі планується рівномірне збільшення для виявлення максимальної спроможності вивезення експорту зернових та продуктів переробки.
2. Встановлення на період дії військового стану пріоритезації вантажів зі значною доданою вартістю.
Мова йде про встановлення обов’язкової пріоритизацію вивезення олії, як товару з великою доданою вартістю для досягнення найбільших економічних ефектів для країни в цілому. Ефект для економіки при вивезенні 10 тис. тонн олії є рівноцінним ефекту вивезенню 35 тис. тонн пшениці з точки зору отриманих доходів та валютних надходжень.
Обіг приватного вагону-цистерни для перевезення харчових продуктів складає наразі 42 доби. Збільшення обігу вагону призвело до дефіциту такого рухомого складу і, відповідно, до незадоволення попиту на експорт олійних вантажів. Враховуючи вищезазначене, УЗ необхідно забезпечити першочергове вивезення олії, продукції тваринництва, овочів та фруктів, а вже потім інших товарів.
3. Збільшення кількості вагонів вузької колії, що залучені до перевезень зерна, зокрема в Польщі.
Аграрні асоціації наголошують, що зараз на залізниці склалась ситуація, коли велика частина напіввагонів із вузькою колією залучені до перевезення руди, тоді як українське зерно продовжує перебувати на складах всередині країни. В той час, як світом ширяться прояви голоду, недоцільно надавати вагонам із рудою таку перевагу. Тому великі залізничні перевізники мають перерозподілити частину напіввагонів під перевезення зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки.
4. Відміна конвенційних заборон, що надають преференції вагонам Укрзалізниці.
Станом на 15.06.2022 діють дві конвенційні заборони щодо прийняття до перевезення приватних вагонів з перестановкою на колію 1435мм у напрямку Румунії. Натомість вагони УЗ приймаються до таких перевезень. Тобто УЗ встановила відповідні преференції для своїх вагонів. Необхідно скасувати відповідні конвенційні заборони УЗ та зобов’язати УЗ здійснювати перестановку вагонів у відповідності до черг, які сформовані як з приватних вагонів, так і з вагонів УЗ.
https://agropravda.com/