Криза 2014-2015 років негативно позначилася на ринку цього продукту, але вона більше вплинула на структуру споживання, ніж на кількісні показники. Скорочення обсягу ринку відбулося переважно через втрату виробничих потужностей і споживачів на непідконтрольних територіях.
Про це кажуть аналітики компанії Рro-Сonsulting.
«Падіння рівня доходів населення, інфляція змусили вітчизняних покупців тимчасово перейти на дешевші види морозива. Однак, що почався в 2016 році процес поступового відновлення економіки став каталізатором зростання попиту і вимог до якості холодного десерту», — кажуть експерти.
За інформацією, ринок поступово повертається до докризових показників, незважаючи на зменшення кількості споживачів, а це значить, що середньостатистичний українець купує морозива все більше.
«Саме внутрішнє споживання сьогодні визначає стан ринку морозива, обсяги експортних та імпортних поставок незначні. Велику роль в річній динаміці показників відіграє погода, так як морозиво більше продається в теплу пору. Різке підвищення температури в квітні 2018 року призвело до бурхливого зростання попиту на холодний десерт і його виробництво в цьому місяці склало близько 20 тис. тонн. Цим пояснюється великий приріст обсягу ринку в порівнянні з початком минулого року. Надалі очікується вирівнювання показників і вихід на підсумковий рівень річного зростання в 5-10%», — говорять аналітики.
Тон на українському ринку морозива задають найбільші виробники, склад яких протягом 2017 роки не змінювався. Це «Житомирський Маслозавод» (ТМ Рудь), «Ласунка», «Ласка», «Львівський холодокомбінат» (ТМ Лімо) і компанія «Три ведмеді». Запорукою їх стійкості є якість виробленої продукції і робота над збільшенням маржі між собівартістю виробництва і відпускною ціною.
Для споживачів головними критеріями при виборі морозива є його смакові якості, вигляд упаковки і термін придатності. Найбільше українці люблять класичний пломбір, який купують 80% вітчизняних споживачів. На другому місці за популярністю морозиво з фруктовими наповнювачами. Поступово зростає кількість покупців органічного морозива, яке, незважаючи на більш високу ціну, не містить штучних добавок і більш корисно для організму.
Найбільш ходова форма розфасовки морозива — вафельний стаканчик, трохи поступається йому ескімо на паличці. У числі трендів останніх років — зростання продажів морозива на вагу на вулиці і збільшення попиту на морозиво у великій сімейній упаковці.
«Результати аналізу ринку морозива в Україні свідчать про його високий ступінь стійкості перед кризовими явищами. Навіть у важкі часи українці не сильно скорочують споживання даних ласощів, а просто переходять в більш дешевий сегмент. Підвищення рівня життя населення в результаті відновлення економіки країни дає поштовх до подальшого якісного і кількісного розвитку ринку», — йдеться в повідомленні.
Инф. agravery.com
agrinews.com.ua