Відповідно до ч. 7 ст. 30 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад" зі змінами, внесеними Законом України від 8.09.2005 „Про внесення змін до Закону України „Про статус депутатів місцевих рад", притягнення депутатів місцевих рад до відповідальності здійснюється тільки після попереднього розгляду питання місцевою радою та надання нею відповідної згоди.
Упродовж 2005-2006 років за матеріалами ДДСБЕЗ було направлено 225 подань про дачу згоди на притягнення до кримінальної відповідальності депутатів місцевих рад. У 132 випадках у дачі такої згоди було відмовлено. Лише у 32 (близько 14%) випадках така згода була надана. У решті випадків подання на цей час не розглянуті. Таким чином розгляд майже 59% поданих матеріалів завершився відмовою зняти депутатську недоторканість.
Так, в квітні 2005 року слідчим управлінням УМВС України у Вінницькій області порушено кримінальну справу за фактом розтрати службовими особами одного із ВАТ майна в особливо великих розмірах, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) КК України. У справі до кримінальної відповідальності притягаються троє депутатів місцевих рад. За поданнями прокуратури Вінницької області стосовно двох із них відповідними радами було відмовлено у дачі згоди на притягнення їх до кримінальної відповідальності. Аналогічно і за поданням Генеральної прокуратури України Вінницькою обласною радою було відмовлено у дачі згоди на притягнення до кримінальної відповідальності третього депутата.
Водночас за вказаний період за матеріалами працівників спецпідрозділів боротьби з організованою злочинністю МВС України було підготовлено та направлено до відповідних місцевих рад 49 подань на зняття депутатської недоторканості з метою притягнення депутатів до кримінальної (23) та адміністративної ( 26 ) відповідальності.
У результаті розгляду органами місцевого самоврядування подань у 22 випадках прийнято рішення про відмову у їх задоволенні (10 - в адміністративних та 12 - в кримінальних справах), у 8 вимоги були задоволені (7 - в адміністративних та 1 - в кримінальній справі). За 19 поданнями на цей час рішення не прийнято.
За матеріалами підрозділів карного розшуку прокуратура Бердичівського р-ну на початку ня звернулася до Скаківської сільради про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності за ч. 2 ст. 310 КК України (незаконний посів або вирощування снодійного маку або конопель депутата цієї ради. Відповіді прокуратура так і не дочекалася.
У листопаді 2005 року Новоград - Волинським міськрайвідділом, що на Житомирщині, було внесено подання до Старороманівської сільради про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності за ч. 2 ст. 310 КК України (незаконний посів або вирощування снодійного маку або конопель) одного із депутатів. Сільська рада відреагувала відмовою.
Двічі упродовж ня працівники міліції намагалися через прокуратуру погодити з Коростишівською райрадою питання щодо притягнення до кримінальної відповідальності за ч. 2 ст. 296 (хуліганство) ще одного депутата. На жодне із звернень відповіді також не отримано.
У жовтні 2005 року правоохоронці звертаються до Пролетарської райради м. Донецька з приводу зняття депутатської недоторканості з одного із народних обранців у зв\'язку з притягненням його до кримінальної відповідальності за вчинення умисного вбивства у складі організованої злочинної групи. На цей раз, щоправда, райрада заперечувати не стала. Більш того, запобіжним заходом відносно затриманого було обрано арешт.
Незважаючи на свого роду опір багатьох місцевих рад спробам міліції притягнути до кримінальної відповідальності депутатів цих рад органи внутрішніх справ продовжать зусилля, спрямовані на викриття підозрюваних у скоєнні злочинів незалежно від їх статусу і посад.
"ДМСУ"
agrinews.com.ua