• Главная
  • ЛЕНТА НОВОСТЕЙ
  • АРХИВ
  • Аналитика
  • Фермеру
  • Экспортеру
  • Примеры контрактов
  • Реклама
  • Контакты
  • RSS feed
  • Издается с 28 мая 2012 года
  • Держспоживстандарт перевірив якість надання послуг пасажирам у міському електротранспорті та метрополітенах
    Опубликовано: 2005-11-30 12:52:00
    Територіальні управління у справах захисту прав споживачів Держспоживстандарту України здійснили перевірки стану надання населенню послуг міським електротранспортом та метрополітеном.
    Протягом липня – вересня 2005 р. загалом перевірено 50 підприємств електротранспорту. У 47 з них (94%) встановлено різного роду порушення. Всього зафіксовано 1255 порушень вимог законодавства про захист прав споживачів. Серед них, зокрема, порушення порядку надання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації; санітарно-технічного стану, обладнання рухомого складу; санітарно-технічного стану зупинок; умов безпеки перевезення пасажирів та дотримання розкладу руху.
    Міський електротранспорт нині функціонує в 54 містах України і забезпечує близько 60% внутрішніх міських пасажирських перевезень. Водночас більш як 80% парку трамвайних вагонів і тролейбусів вичерпали нормативний термін експлуатації (16 років для трамваїв і 10 років для тролейбусів) та підлягають списанню.
    Підприємства надають послуги з перевезення пасажирів міським електротранспортом на підставі відповідних договорів, укладених із місцевими органами влади. Однак, під час перевірки наявності у підприємств даних документів, встановлені випадки відсутності зазначених договорів.
    Фахівці територіальних управлінь у справах захисту прав споживачів виявили порушення щодо оформлення паспортів тролейбусних та трамвайних маршрутів. Зокрема, при перевірці КП «Чернігівське тролейбусне управління» встановлено, що паспорти є на всі маршрути, але в них відсутні дані щодо акту заміру протяжності маршруту, повздовжнього профілю доріг, інформації щодо пробного рейсу, обстеження пасажиропотоків і місць концентрації доньо-транспортних пригод. Схеми маршрутів не погоджені з ДАІ.
    Непоодинокі випадки порушення графіків руху трамваями та тролейбусами. Найбільше таких порушень встановлено в АР Крим, Запорізькій, Чернівецькій, Полтавській, Львівській, Одеській, Рівненській та Луганській областях.
    Під час перевірки виявлені порушення вимог п.2.7 Правил користування трамваєм і тролейбусом у містах України, а саме: початок руху трамвая (тролейбуса) до повного зачинення дверей, посадка пасажирів не на визначеній розкладом зупинці, зупинка тролейбусів на відстані більш як 30 см від краю тротуару. Зафіксовані й такі порушення, як паління водіями під час руху.
    Технічний стан та екіпіровка рухомого складу в багатьох областях не відповідає вимогам нормативних документів щодо якості та безпеки надання послуг, що може призвести до виникнення доньо-транспортних пригод та травмування пасажирів під час перевезень. У більшості транспортних засобів гучномовці не працюють, або взагалі відсутні, освітлення в салоні слабке через неробочий стан світильників, сидіння пошкоджені, або зовсім відсутні. У вагонах не прибирається. Такі порушення були зафіксовані у Волинській, Запорізькій, Донецькій, Луганській, Чернігівській, Одеській, Чернівецькій, Сумській, Харківській областях.
    Виявлені також трамваї та тролейбуси, обладнання і технічний стан вагонів яких не відповідають нормативним вимогам: несправні спідометри, гальма, механізми відкриття дверей, оголені не заізольовані дроти, не закріплені або відсутні поручні, бите скло на вікнах та дверях, незадовільний стан підлоги та сидінь (сидіння в салонах пошкоджені, дерматин розірваний, виступають цвяхи, металеві кріплення з гострими загнутими кінцями, які можуть спричинити травми у пасажирів). Такі порушення були виявлені у Харківській, Сумській, Чернівецькій, Одеській, Чернігівській, Хмельницькій, Запорізькій, Миколаївській, Волинській областях, м. Севастополі.
    Найпоширенішим порушенням прав споживачів, яке виявлялося в ході майже кожної перевірки, є порушення порядку надання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації. Зокрема, у салонах рухомого складу відсутні Правила користування трамваєм та тролейбусом (або витяг з Правил); у салонах тролейбусів та трамваїв не зазначаються місця розташування вогнегасника, кнопки екстреної зупинки, аптечки, аварійного виходу; на бокових покажчиках маршрутів відсутня інформація про назву основних та проміжних зупинок; у вагонах не зазначено місця для пасажирів з дітьми, інвалідів і громадян похилого віку; відсутні схеми маршрутів.
    У салонах тролейбусів (трамваїв) відсутні адреси та телефони підприємств міськелектротранспорту, що є порушенням вимог Закону України “Про захист прав споживачів” у частині надання інформації про підприємство, яке здійснює функції щодо прийняття претензій від споживачів.
    Перевіркою встановлено, що водії трамваїв і тролейбусів порушують вимоги п.2.7. Правил користування трамваєм і тролейбусом у містах України, а саме: не доводять до відома пасажирів інформацію про назву кожної зупинки та наступної за нею, не нагадують пасажирам про необхідність оплати проїзду, перевезення багажу та пред‘явлення проїзних документів кондукторові чи контролерові, не забувати свої речі при виході з транспортного засобу, не оголошують попередження “Обережно, двері зачиняються”.
    Реалізацію разових проїзних талонів в електротранспорті здійснюють кондуктори, які не завжди мають при собі службові посвідчення, чим порушують вимоги п. 2.10 Правил користування трамваєм і тролейбусом у містах України. Контролери не забезпечені засобами, необхідними для вимірювання ваги та розмірів багажу.
    Територіальні управління у справах захисту прав споживачів також перевірили стан надання послуг пасажирам метрополітенами Харкова та Дніпропетровська. На підприємствах виявлені порушення Закону України “Про захист прав споживачів”.
    Зокрема, встановлено, що на деяких станціях метро відсутня наочна інформація щодо граничних розмірів багажу, який підлягає оплаті; номерів телефонів місцевих органів виконавчої влади; керівництва територіального державного органу у справах захисту прав споживачів.
    Працівники Харківського метро допускають порушення Правил користування Харківським метрополітеном, затверджених рішенням виконкому Харківської міської Ради, в частині провозу пасажирами багажу на візках у нерозібраному стані. Також були зафіксовані порушення санітарного стану станцій.
    Загалом, за виявлені порушення під час перевірок міського електротранспорту та метрополітену притягнуто до адміністративної відповідальності 217 посадових та службових осіб, на яких накладено штрафні санкції. До підприємств-порушників застосовані економічні санкції.
    Инф. Урядовий портал
    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с AgriNEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Новости агробизнеса AgriNEWS.COM.UA" обязательна.

    ООО "Мегапрайм груп" (Megaprime Group LLC). тел. +380-50-441-7388; ICQ: 390513874
    Электронная почта проекта: info@agrinews.com.ua. Корпоративные контакты: info@megaprime.com.ua, www.megaprime.com.ua Партнеры: www.e-news.com.ua, www.e-finance.com.ua, www.neboley.com.ua, www.brw.com.ua, www.bookmarket.in.ua
    megaprime.com.ua
    bigmir)net TOP 100
    Яндекс.Метрика

    Яндекс цитирования
    © ООО "Мегапрайм груп". Все права защищены.
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на www.agrinews.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. За содержание рекламы ответственность несет рекламодатель. Права на информацию, представленную на www.agrinews.com.ua, принадлежат ООО "Мегапрайм груп".