27 жовтня у Києві завершилися переговори делегацій Міністерства транспорту та зв'язку України і Міністерства транспорту Російської Федерації. За результатами сторони підписали протокол переговорів. Від Української строни свій підпис під документом поставив Заступник Міністра Семен Кроль, від Російської – Заступник Міністра О. Мішарін.
Міністр транспорту та зв'язку України Віктор Бондар підкреслив, що вперше зустрічається з іноземною делегацією у цьому ранзі. „Дуже важливо, що це саме російська делегація, адже ми розглядаємо Росію як стратегічного партнера, у тому числі у транспортній сфері”, - сказав Міністр. За його словами, тепер розгляд питань двостороннього співробітництва значно активізувався, скоротився у часі до лічених тижнів та став менш заполітизованим.
Український Міністр також зазначив, що орієнтується на сприяння розвитку бізнесу та працюватиме над спрощенням процедурних питань на рівні міжвідомчої координації, зокрема з Держмитслужбою, Держприкордонслужбою та іншими органами виконавчої влади.
На прохання російських колег Віктор Бондар виклав бачення подальшого розвитку галузей транспорту в Україні. Так, в авіаційній сфері планується створити флагманську авіакомпанію та розвивати концію у ніші регіональних авіаперевезень і бізнес-авіації, сприяти першочерговому розвитку аеропорту Бориспіль у якості регіонального європейського хабу та низки аеропортів у найбільших містах країни, а також підтримувати новостворену авіакорпорацію „Антонов”, замовляючи регіональні літаки. В автотранспортній галузі створюється нова прозора система розподілу дозволів на автомобільні перевезення, у морській - оптимізується структура управління державними портами, у залізничній – вібувається розділення адмінистративних та господарських функцій.
Представники транспортних відомств обох країн підтвердили, що реалізація Концепції інтеграції транспортних систем України і Російської Федерації є взаємовигідною: з 1 серпня ц.р. між Києвом та Москвою почав курсувати швидкисний потяг „Столичний експрес”, а з листопада 2004 року відновила роботу залізнично-поромна переправа Крим – Кавказ. Протягом тижня буде визначено склад та пройде перше засідання робочої групи з розробки угоди щодо спільної тарифної політики та умов роботи цієї поромної переправи. Також буде продовжена спільна робота по підвищенню контоспроможності транспортування транзитних вантажів залізницями України і Російської Федерації.
Результатом переговорів стало досягнення низки домовленостей, зокрема:
• буде активізована робота з організації контейнерного потягу Китай - Казахстан - Росія - Україна - Ізов (Славкув), Чоп/Батево (Братислава, Будапешт);
• до кінця 2005 року відбудеться засідання українсько-російської Робочої групи з опрацювання Угоди між Урядом Російської Федерації і Кабінетом Міністрів України про порядок і умови плавання суден внутрішніми водними шляхами – це дасть можливість перейти від дозвільної системи заходу суден під іноземним прапором до портів іншої країни до повідомлювальної (по факту заходу), що в свою чергу сприятиме збільшенню перевезень по „Великому кільцю” (через Дунай, басейнами річок Середньої Росії до Балтійського басейну);
• у листопаді ц.р. буде проведена зустріч представників Міністерства транспорту та зв'язку України, Міністерства транспорту Російської Федерації і компетентних авіаційних органів обох країн щодо врегулювання питання збільшення кількості рейсів до/з Росії.
Крім того, до середини листопада ц.р. має бути ухвалене остаточне рішення щодо обміну дозволами на автомобільні перевезення. Прохання Української сторони - виділити на 2005 рік додатково 6 000 дозволів для перевезень вантажів в/из третіх країн і 500 вантажних транзитних дозволів і на 2006 рік - 25 000 дозволів для перевезень вантажів в/из третіх країн без обмежень, 10 000 вантажних дозволів для транзитних перевезень і 500 дозволів для виконання пасажирських перевезень. Російської - виділити на 2006 рік 25 000 вантажних транзитних дозволів, 2 500 дозволів для перевезень вантажів в/из третіх країн і 500 дозволів для виконання пасажирських перевезень.
Під час переговорів обговорювалися також питання розвитку залізничного машинобудування. Російська сторона повідомила про зацікавленість великих російських машинобудівних компаній брати участь у приватизаційних аукціонах в Україні.
Міністр транспорту та зв'язку України Віктор Бондар підкреслив, що вперше зустрічається з іноземною делегацією у цьому ранзі. „Дуже важливо, що це саме російська делегація, адже ми розглядаємо Росію як стратегічного партнера, у тому числі у транспортній сфері”, - сказав Міністр. За його словами, тепер розгляд питань двостороннього співробітництва значно активізувався, скоротився у часі до лічених тижнів та став менш заполітизованим.
Український Міністр також зазначив, що орієнтується на сприяння розвитку бізнесу та працюватиме над спрощенням процедурних питань на рівні міжвідомчої координації, зокрема з Держмитслужбою, Держприкордонслужбою та іншими органами виконавчої влади.
На прохання російських колег Віктор Бондар виклав бачення подальшого розвитку галузей транспорту в Україні. Так, в авіаційній сфері планується створити флагманську авіакомпанію та розвивати концію у ніші регіональних авіаперевезень і бізнес-авіації, сприяти першочерговому розвитку аеропорту Бориспіль у якості регіонального європейського хабу та низки аеропортів у найбільших містах країни, а також підтримувати новостворену авіакорпорацію „Антонов”, замовляючи регіональні літаки. В автотранспортній галузі створюється нова прозора система розподілу дозволів на автомобільні перевезення, у морській - оптимізується структура управління державними портами, у залізничній – вібувається розділення адмінистративних та господарських функцій.
Представники транспортних відомств обох країн підтвердили, що реалізація Концепції інтеграції транспортних систем України і Російської Федерації є взаємовигідною: з 1 серпня ц.р. між Києвом та Москвою почав курсувати швидкисний потяг „Столичний експрес”, а з листопада 2004 року відновила роботу залізнично-поромна переправа Крим – Кавказ. Протягом тижня буде визначено склад та пройде перше засідання робочої групи з розробки угоди щодо спільної тарифної політики та умов роботи цієї поромної переправи. Також буде продовжена спільна робота по підвищенню контоспроможності транспортування транзитних вантажів залізницями України і Російської Федерації.
Результатом переговорів стало досягнення низки домовленостей, зокрема:
• буде активізована робота з організації контейнерного потягу Китай - Казахстан - Росія - Україна - Ізов (Славкув), Чоп/Батево (Братислава, Будапешт);
• до кінця 2005 року відбудеться засідання українсько-російської Робочої групи з опрацювання Угоди між Урядом Російської Федерації і Кабінетом Міністрів України про порядок і умови плавання суден внутрішніми водними шляхами – це дасть можливість перейти від дозвільної системи заходу суден під іноземним прапором до портів іншої країни до повідомлювальної (по факту заходу), що в свою чергу сприятиме збільшенню перевезень по „Великому кільцю” (через Дунай, басейнами річок Середньої Росії до Балтійського басейну);
• у листопаді ц.р. буде проведена зустріч представників Міністерства транспорту та зв'язку України, Міністерства транспорту Російської Федерації і компетентних авіаційних органів обох країн щодо врегулювання питання збільшення кількості рейсів до/з Росії.
Крім того, до середини листопада ц.р. має бути ухвалене остаточне рішення щодо обміну дозволами на автомобільні перевезення. Прохання Української сторони - виділити на 2005 рік додатково 6 000 дозволів для перевезень вантажів в/из третіх країн і 500 вантажних транзитних дозволів і на 2006 рік - 25 000 дозволів для перевезень вантажів в/из третіх країн без обмежень, 10 000 вантажних дозволів для транзитних перевезень і 500 дозволів для виконання пасажирських перевезень. Російської - виділити на 2006 рік 25 000 вантажних транзитних дозволів, 2 500 дозволів для перевезень вантажів в/из третіх країн і 500 дозволів для виконання пасажирських перевезень.
Під час переговорів обговорювалися також питання розвитку залізничного машинобудування. Російська сторона повідомила про зацікавленість великих російських машинобудівних компаній брати участь у приватизаційних аукціонах в Україні.
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ`ЯЗКУ УКРАЇНИ
ПРЕС-СЛУЖБА