Українське молочне скотарство має всі шанси на успішний розвиток, і підтвердженням цьому є стабільне зростання операційної рентабельності виробництва молока (звісно, у ефективних виробників).
“Але щоб розвиватися, необхідно припинити вірити в чудеса, бо більшість підприємств, маючи потенціал, продовжують топтатися на місці і самі для себе знаходять виправдання”, – впевнений співзасновник і керівник проектів American Dairy Technology Іон Морару.
В українському молочному скотарстві виробник має зрозуміти, що господарювати вже треба по-іншому, що успішний виробник молока має змінюватися і адаптуватися до реалій, і не в чомусь одному, а в багатьох напрямках, тобто майже в усіх виробничих процесах. І хто це зробить той і виживе, а хто не хоче змінюватися і починати працювати над оптимізацією процесів та своїх витрат, над стратегічним мисленням в управлінні, той, напевно, полишить ринок виробників молока.
Топ 6 – у що варто інвестувати:
в генетику. Порода – Голштин, бугаї – селекції США, тільки з топ-100, виключно американської системи оцінки і тільки перевірені бугаї по дочках, ну і ще кілька критеріїв, але то вже напевно іншого разу;
в правильне керування людьми. Буде добре, коли власник може організувати для працівників правильні умови для реалізації їх функцій, контролювати їх виконання, а працівники будуть розуміти, за що працюють і за що відповідають;
в крос (тунельну) вентиляцію, особливо якщо ви хочете доїти багато рентабельного молока;
в найкомфортнішу і найбезпечнішу для корів підстилку – в пісок;
в резервуари для накопичення води, наразі це дуже актуальне питання для України;
у використання смаженої сої в годівлі корів.
Инф. agronews.ua
agrinews.com.ua