Вчора глава держави побував на місці майбутнього будівництва порту «Донузлав». Проект будівництва комплексу приблизною вартістю в 2,5 мільярда євро передбачає будівництво порту з 12-ма терміналами, аеропорту, автодороги та залізниці довжиною 104 км. За словами авторів проекту, землі, на яких планується будівництво, практично вільні. Вони належать державі, нерозпайовані і непридатні для використання в сільськогосподарських цілях. Президенту повідомили, що будівництво першої черги комплексу може бути завершено у першому півріччі 2007 року, а другої черги – у 2014 році. Експерти зазначили, що введення в дію першої черги проекту дозволить щороку отримувати близько 340–400 млн. грн. податків. Окрім цього, будівництво нового комплексу забезпечить 12 тис. нових робочих місць, а через 9–10 років комплекс має стати самоокупним.
Вислухавши думки експертів, Віктор Ющенко попросив проінформувати його про можливі мінуси проекту, зокрема екологічні проблеми та приділив особливу увагу питанню залучення до реалізації проекту інвестицій. За словами експертів, сьогодні спостерігається висока інвесторська активність до майбутнього проекту: усі основні транспортні перевізники України, Міністерство транспорту та зв’язку, а також інвестори з Ірану, Туреччини, Росії, Великобританії і Білорусі виявили бажання вкладати кошти в проект.
Президент порадив розробникам проекту та представникам кримської влади «не зациклюватися» на ідеї будівництва порту саме для контейнерних перевезень. «Я б, перш за все, не радив сьогодні окрему тему особливостей роботи порту заганяти в рамки контейнерних перевезень», – сказав В. Ющенко. Президент України також висловив думку про доцільність підписання Меморандуму загального характеру щодо проекту, зокрема з такими країнами як Росія і Туреччина. Глава держави також попросив підтримати прем’єр-міністра Криму Анатолія Матвієнка у питанні мораторію на виділення земельних ділянок в акваторії, де має здійснюватися проект.
На переконання Віктора Ющенка, Україна, реалізовуючи будівництво, має надати проекту «найвищого міжнародного статусу». Президент нав, що в Україні налічується 19 морських портів, з яких дві третини не мають перспектив розвитку. Це, зокрема, стосується портів Одеси, Ялти та Феодосії. «Хоча кожен рік морські перевезення за статистикою зростають на 6%, через 5 років ми вичерпаємо всю потужність національних портів. Ми консервуємо розвиток економіки морського порту», – сказав Президент. На його переконання, якщо найближчим часом влада не визначиться зі стратегією розвитку морських портів на найближчі п’ять років, тоді «для України як морської держави перспективи розвитку на багато десятків років можна закрити».
Коментуючи особливості акваторії озера Донузлав, Президент відзначив унікальну структуру глибини дна, яка дасть можливість у 2,5 раза збільшити рівень посадки суден та їх тоннажність порівняно з Одеським портом.
Президент також нав, що питання будівництва порту в бухті Донузлава стояло на порядку денному ще 50 років тому, але проект не було здійснено, оскільки в цій місцевості була розміщена військова база ВМС. «Прийшов час будувати міжнародний морський торговий порт «Донузлав», – наголосив В.Ющенко. За словами Президента, зараз реалізація проекту знаходиться на етапі розробки документації, яка дасть можливість створити акціонерне товариство, що мобілізувало б кошти інвесторів. Віктор Ющенко також підкреслив, що одним з важливих партнерів України в будівництві може стати Туреччина, оскільки робота нового порту в кілька разів підніме тоннажність суден, що проходитимуть через Босфор. Віктор Ющенко повідомив, що мав розмови на цю тему з Президентом та прем’єр-міністром Туреччини під час свого останнього візиту до цієї країни. Серед інших країн, які можуть стати партнерами України в реалізації проекту, Президент назвав Росію, Грузію, Білорусь та країни Балтії. «З огляду на це, я дав доручення протягом семи днів підготувати Указ, який би започаткував роботу над цим проектом», – повідомив Віктор Ющенко, додавши, що йдеться також про подальше створення відповідної державної комісії, яку, скоріше за все, очолить міністр транспорту та зв’язку України Євген Червоненко.
Офіційне інтернет-представництво Президента України
agrinews.com.ua