Україна продовжила обмеження на завантаження вагонів, які направляються транзитом через Республіку Молдова. Про це повідомив перший заступник міністра транспорту і зв’язку Василь Цибенко. За його словами, через обмеження вантажних перевезень залізничним транспортом через українсько-молдовський кордон Україна повинна переправляти вантажні потоки через Могилів—Подільськ. Але через те, що пропускна спроможність прикордонного переходу суттєво обмежена, через кордон можна пропустити лише 9 пасажирських потягів і 5-6 вантажних.
«Ми продовжили дію конвенції щодо заборони завантаження вагонів транзитом через Республіку Молдова. Наразі наші партнери, зокрема в Російській Федерації та республіці Казахстан, хвилюються, яким чином вони будуть виконувати міжнародні контракти»,— повідомив В. Цибенко.
За його словами, якщо в результаті переговорного процесу не відбудеться змін і обидві сторони не вдасться переконати щодо цивілізованого вирішення цього питання, Міністерство транспорту і зв’язку буде змушене в першочерговому порядку забезпечувати перевезення вантажів з порту в місті Рені, і тільки після цього здійснювати перевезення вантажів для інших споживачів.
Щодо будівництва залізниці Ізмаїл–Рені в обхід території Молдови, пан Цибенко повідомив, що з приводу цього питання проводяться розрахунки і робота майже завершена. За його словами, вони вже внесли пропозиції уряду щодо будівництва цієї залізниці. За попередніми розрахунками вартість проекту складе 3 млрд. 200 мільйонів грн., при чому 875 млн грн. потрібно буде витратити на реконструкцію залізниці від Одеси до Ізмаїла, повідомив Цибенко.
«Ці роботи будуть виконані за рахунок власних коштів Укрзалізниці, а решта — 2 млрд 600 млн грн. — ми сподіваємося будуть передбачені в державному бюджеті України, вже починаючи з 2007 року з таким розрахунком, щоб протягом 3 найближчих років ми завершили ці роботи і не хвилювалися за те, що робиться у наших сусідів і головне не несли від цього втрати»,— сказав він.
Наталія Погосова,
кореспондент
ELCOMART News
(e-news)