„Видача ліцензій на цифрові канали ефірного мовлення до розробки і затвердження Державної програми впровадження цифрового ефірного мовлення може нанести значну шкоду розвитку цифрового телебачення в Україні”, - вважає Міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар. За його словами, видача ліцензій у березні цього року може привести до втрати державного частотного ресурсу, неефективного його використання та подальшого відставання України від європейських тенденцій розвитку телерадіомовлення.
Наємо, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила конкурс на 4 цифрових канали телебачення у м. Києві 21 ня 2005 року.
Цифрове телебачення – це сучасні новітні технології, які потребують перегляду принципів і підходів до створення системи ефірного розповсюдження і прийому телесигналів, вирішення складних технологічних задач. На думку Віктора Бондара, окремі телерадіоорганізації не в змозі вирішити комплекс виникаючих проблем під час розбудови цифрового ефірного мовлення – у результаті неефективного вирішення комплексу задач є загроза неефективного використання державних коштів.
Створення інфраструктури цифрового ефірного мовлення в Україні – один з важливих чинників її входження до Європейського інформаційного простору. В усіх розвинених країнах світу цифрове мовлення розвивається високими темпами відповідно до державних програм втілення цифрового ефірного телебачення. Україна не повинна бути виключенням – необхідна координація зусиль центральних органів виконавчої влади, наукових організацій та промислових підприємств, операторів зв’язку і телерадіокомпаній.
Рішення щодо оголошення конкурсу не має наукового, нормативно-правового, фінансово-економічного обґрунтувань: відсутні Концепція, Державна програма впровадження цифрового мовлення в Україні, План розвитку національного телеінформаційного простору, не закінчено частотне планування цифрового мовлення. Необхідно внести зміни до чинного законодавства.
На думку Міністра, впровадження цифрового ефірного телебачення в Україні вимагає вирішення на державному рівні низки завдань, а саме: зміни принципів ліцензування цифрового мовлення, прийняття національних стандартів для цифрового телемовлення, розробки частотно-територіальних планів цифрового мовлення та графіків його впровадження з метою максимального охоплення населення, визначення термінів одночасної роботи аналогового і цифрового мовлення, а також підготовки фінансово-економічного обґрунтування впровадження цифрового мовлення та визначення можливих розмірів державних дотацій по етапам.
Інф. Прес-служба МТЗУ