Робота над рідкопаливним ракетним двигуном нового покоління, розпочата NASA, ВВС США та двома контрактними виробниками - Rocketdyne й Aerojet, відновилася після ураганів Катріна та Рита.
Двигун Іntegrated Powerhead Demostrator (ІPD) один раз запускали для тестування в Космічному центрі NASA Стенніс біля затоки Сен-Луїс у штаті Міссісіпі (США).
За словами керуючого програми ІPD Стівена Хані, новий двигун удвічі могутніший, ніж ті, які встановлені на сучасному шаттлі та більш безпечний та ефективний. Цього вдалося досягти за рахунок використання унікальних попередніх камер згорання "повного потоку", які дають більше потужності, ніж традиційні двигуни, і менше нагріваються.
Крім попередньої камери згоряння повного потоку, двигун також оснащений гідростатичними підшипниками замість кулькових. Вони сковзають по шарі рідини й, отже, менше зношуються.
Новий двигун зможе розвивати тягу до 113,4 тонн, що вдвічі більше найпотужніших аналогів. На випробуваннях 17 серпня його розігнали до 90% від цієї потужності. До того ж, нинішні двигуни витримують близько 10 польотів без капітального ремонту, новий розрахований на 100-200 польотів.
Инф. osvita