21 мар, 16:02
Міністерство освіти і науки вперше випустило так звану “Білу книгу”, в якій зібрані усі позитивні здобутки в освітянсько-наукової галузі, що стали надбанням українського суспільства протягом минулого року. Це збірник “Освіта України 2005”, який складається з інформаційно-аналітичних матеріалів, що презентують минулорічну діяльність міністерства та окреслюють головні завдання на поточний 2006 рік.
МОН стало першим серед центральних органів виконавчої влади, яке започаткувало європейську практику випуску “білої книги”. Цей крок міністерства є логічним на шляху інтеграції ло європейського й світового освітянсько-наукового простору. На цьому шляху особлива увага приділяється міжнародним відносинам і співробітництву усіх ланок і складових освітянської і наукової діяльності в країні.
Серед аналітики, яка викладена на більш, ніж ста сторінках “білої книги” МОН інформація про розвиток в Україні сфери інтелектуальної власності. У цій царині особливе місце займає скасування урядом Сполучених Штатів Америки торговельних санкцій з України, які були накладені чотири роки тому у зв’язку з невиконанням положень Українсько-американської спільної програми дій по боротьбі з нелегальним виробництвом оптичних носіїв інформації. Крім того, за даними державного підприємства “Інтелзахист”, у 2005-му на українському ринку зросла частка ліцензійної аудио- та відеопродукції, а також комп’ютерних програм і баз даних.
Євроінтеграційне спрямування діяльності МОН відзначилося минулого року й підписанням міжнародних угодах про співпрацю. Це міжурядові угоди з Польщею й Францією про взаємне визнання документів про освіту, наукові ступені і вчені звання, одна міжурядова угода з Туреччиною про співробітництво у сфері науки і технологій, три міжнародні документи про співробітництво в галузі освіти міжвідомчого характеру. Десятки угод про співпрацю зі своїми іноземними партнерами уклали вищі навчальні заклади України. І, як зазначено у збірнику “Освіта України 2005”, сьогодні можна констатувати, що в нашій країні не має жодного чи університету, чи інституту, чи академії, які б не мали закордонних партнерів.
Окремі рядки в діяльності МОН та у виданні стосуються презентації можливостей української освіти і науки, зокрема й на міжнародному рівні. Це виставкова діяльність. Українська вища школа протягом 2005-го, презентувала свої можливості, перспективи освіти, реальні досягнення, здобутки вітчизняних фахівців на кількох виставках-презентаціях, серед яких “Освіта України. Інноваційні технології навчання”, “Освіта та кар’єра – 2005”, яка була присвячена Дню студента, та у розділі “Освіта” на постійно діючої виставці “Україна сьогодні”. Крім того, вчені і розробники з вищої школи та наукових установ системи МОН презентували свої розробки за кордоном, У Кракові (Польща) - спільно з колегами з НАН України на виставці “Дні української науки в Польщі”, де було виставлено 200 розробок та інноваційних проектів, у Китаї – під час виставки “Дні науки і техніки України в Китайській Народній Республіці”, в якій взяли участь 37 ВНЗ та наукових інститутів і організацій МОН.
Це лише окремі рядки з інформаційно-аналітичної збірки “Освіта України 2005”. Більшість матеріалу дають вичерпну інформацію про стан справ і подальший розвиток освіти і науки в Україні. Окремий розділ присвячений безпосередній діяльності МОН –так би мовити його бюрократичним функціям. Це документообіг. Протягом 2005 року у міністерстві, як зазначено у збірці, було опрацьовано, зареєстровано та направлено до виконавців 72,5 тисячі документів, що на 12,3 тисячі більше, ніж у 2004 році. Велика частка кореспонденції міністерства – звернення громадян. Торік до МОН звернулося понад 12 тисяч громадян, що в ину більше, ніж позаторік. Найбільше українців цікавили питання у сфері вищої школи, загально середньої та економіки й фінансування.
Інф. Урядовий портал
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/49105.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM