01 ноя, 18:24
З метою забезпечення прав і функцій податкових органів, передбачених законами України „Про державну податкову службу в Україні”, „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, „Про зовнішньоекономічну діяльність”, „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та іншими нормативно-правовими актами, а також підвищення ефективності контролю за правильністю обчислення та повнотою і своєчасністю сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), Державна податкова адміністрація України розробила проект Закону України „Про внесення змін до статті 111 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”. Проект зазначеного закону та аналіз регуляторного впливу цього акту розміщено на веб-сайті Державної податкової адміністрації України (sta) в розділі „Проекти нормативно - правових актів” та на сайті регуляторних актів, створеному Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України (rp).
Законопроект передбачає усунення технічної помилки в Законі України „Про державну податкову службу в Україні”, яка була внесена до його редакції Законом України від 25.03.2005 №2505-ІУ „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України”. Відповідно до закону №2505-ІУ статтю 111 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” було доповнено частиною сьомою нового змісту та частиною восьмою щодо підстав здійснення позапланових виїзних перевірок, а саме: такі перевірки можуть здійснюватись за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом. Крім того внесено зміни до інших частин цієї статті. Проте, нічого не було зазначено щодо частини сьомої статті 111, яка існувала в редакції до введення в дію закону 2505- ІУ, за якою, позапланова виїзна перевірка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Таким чином, одночасно існують різні положення щодо підстав для здійснення позапланової виїзної перевірки, які суперечать одне одному. Врегулювання цих двох законодавчих норм передбачено шляхом вилучення частини сьомої у редакції до введення в дію Закону України від 25.03.2005 №2505- ІУ.
Крім того, розширюється перелік обставин, за наявності яких проводиться перевірка, що не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби. У разі прийняття законопроекту, позапланова виїзна перевірка проводитиметься також за дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, зверненнями народних депутатів України, працівників підприємств.
Законопроектом пропонується введення нових термінів проведення планової та позапланової виїзної перевірки в залежності від обсягів валових доходів суб’єктів підприємництва. Тривалість таких перевірок не перевищуватиме 30 робочих днів, щодо великих платників податків – 90 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва – 20 робочих днів. Продовження термінів проведення планової та позапланової виїзної перевірки буде можливе на термін не більше як 10 робочих днів, щодо великих платників податків – не більш як на 30 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів.
Зміна тривалості проведення перевірок дасть можливість більш детально вивчити діяльність великих платників податків, виявити та зруйнувати схеми ухилення від оподаткування та підвищити рівень добровільності сплати платежів до бюджету. Так, на сьогоднішній день, з метою зменшення втручання органів державної податкової служби у господарську діяльність малого та середнього бізнесу, до планів-графіків проведення документальних перевірок включаються підприємства, що відносяться до великих платників податків, валовий дохід яких перевищує 20 млн. грн. Як правило, період за який здійснюється перевірка складає 2-3 роки. При цьому, значна кількість платників, наприклад, тих, що працюють в енергетичній, металургійній, машинобудівній та інших сферах матеріального виробництва, мають валові доходи на суму більше 100 млн. грн. Також певна категорія платників (банківські установи, підприємства „Укртелеком”, „Укрпошта”, „Укрзалізниця”, обласні енергопостачальні компанії тощо) мають розгалужену структуру відокремлених підрозділів, які розташовані в різних регіонах України. Тому без здійснення перевірок у зазначених структурних підрозділах неможливо встановити правильність декларування податків, що сплачуються консолідовано та централізовано.
Пропозиції та зауваження до проекту Закону України „Про внесення змін до статті 111 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються упродовж 1 місяця з дати оприлюднення законопроекту на адресу розробника: поштову – 04655 МСП, м. Київ-53, Львівська пл.8, ДПА України, Департамент контрольно-перевірочної роботи та електронну – vgoverdovskayasta.
Пропозиції та зауваження також можна надсилати на адресу Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України: поштову – 01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 та електронну – business-radakmu, та на адресу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва: поштову – 01011, м. Київ, Арсенальна, 9/11 й електронну – pressdkrp.
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/36141.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM