Зростання ринку айрану в Україні: щорічний приріст 15-17%

04 ноя, 17:03

В Україні спостерігається стабільне зростання виробництва айрану — традиційного кисломолочного напою тюркських народів. Згідно з даними основних молочнопереробних компаній, наданими виданню Delo.ua, протягом 2021-2023 років виробництво цього продукту збільшувалося на 15-17% щорічно. Найбільшими гравцями на ринку айрану є ТОВ "Арьяка" (ТМ “Онур”) та холдинг “Молочний Альянс” (ТМ “Яготинське”), кожен з яких займає близько 35% ринкової частки.

Співвласник компанії "Арьяка" Халіл Айдин зазначає, що "Онур" виробляє близько 30 тонн айрану щоденно, в той час як його клієнти готові купувати до 50 тонн на день. Це дозволяє припустити, що загальне щоденне виробництво айрану в Україні може сягати приблизно 100 тонн, враховуючи частку "Онура" на ринку. Проте інші учасники ринку вважають, що виробництво айрану вимірюється лише десятками тонн на добу.

Позиціонування айрану також різниться серед виробників. Для "Онура" цей продукт є основним, навколо якого побудована вся діяльність компанії. Водночас інші великі українські молокозаводи включають айран до свого асортименту, акцентуючи увагу на кефірі та інших традиційних для України кисломолочних продуктах.

Виробники також відзначають обмеженість українського ринку айрану: обсяги його експорту та імпорту залишаються незначними. Логістика постачання айрану з інших країн робить його роздрібну ціну неконкурентоспроможною в порівнянні з місцевими продуктами. Проте попит на айран серед українців зростає, тому виробники насамперед намагаються задовольнити внутрішній ринок.

"Українці відкрили для себе айран і переходять на нього з традиційних кисломолочних продуктів. Наприклад, одна велика рітейл-мережа купує в нас товару щодня на понад мільйон гривень", — повідомляє Халіл Айдин.

Основними каналами продажу айрану є торговельні мережі (40-45%) та роздрібний сегмент, включаючи заклади HoReCa (40%). Великі молокопереробні холдинги зазвичай більше орієнтуються на мережеві магазини, тоді як "Онур" починав свою дистрибуцію з точок вуличного фастфуду. Компанія використовує свої менші бюджети на маркетинг і просування, щоб залучити нових споживачів, роблячи акцент на представленість у вуличному фастфуді як додаткову рекламу.


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/341007.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM