Судноплавні компанії на Дунаї звертаються до ЄС за підтримкою через кризу перевезень

08 окт, 12:05

Галузь судноплавства на річці Дунай стикається з глибокою кризою, що спонукає найбільших європейських перевізників до звернення за допомогою до Європейського Союзу. Представники галузі вимагають негайного втручання ЄС для стабілізації ситуації, що загрожує стійкості транспортних перевезень у регіоні.

Про це йдеться в офіційному повідомленні Українського Дунайського пароплавства (УДП), яке ґрунтується на спільній заяві учасників 66-ї Конференції директорів судноплавних компаній, що відбулася в Румунії. Учасники конференції наголосили, що критична ситуація на ринку річкових перевезень вимагає негайної реакції з боку європейських інституцій.

Головною темою обговорення стала потреба подолання кризи, яка стала особливо гострою через зниження обсягів перевезень та падіння фрахтових ставок. Зокрема, великі компанії працюють у збиток, а фінансові резерви, накопичені у 2022-2023 роках, вже вичерпано. За словами експертів, поточна криза є серйознішою, ніж глобальна фінансова криза 2008 року, і впливає на усіх учасників ринку.

В УДП наголошують, що ситуація погіршилася не лише через відновлення експорту українського зерна через порти Одеси, але й через загальні проблеми в дунайському промисловому кластері. Високі ціни на енергоносії, посилені екологічні вимоги та слабкий попит суттєво знизили виробничу активність. Зокрема, у 2022-2023 роках закрилися деякі ключові підприємства, такі як ISD Dunaferr в Угорщині, а Liberty Galati у Румунії перебуває у складному фінансовому стані. Крім того, австрійська компанія Voestalpine зупиняє одну з доменних печей, а US Steel у словацькому Кошице працює на частковій потужності.

Окрім проблем у промисловості, логістична інфраструктура також переживає значні зміни. За останні два роки було створено альтернативні логістичні ланцюги, які витіснили річковий транспорт з ключового порту Дунаю, Констанци. Тепер більшість вантажів, які раніше перевозилися річкою, транспортуються залізницею до інших морських портів ЄС.

Представники УДП відзначають, що 95% контейнерних перевезень тепер здійснюється залізницею, що ще більше підриває обсяги річкових перевезень. На додачу до цього, Констанца з наступного року планує підвищити тарифи на 20%, що лише посилить кризу для річкових операторів.


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/340794.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM