Чому не вдається продати Білгород-Дністровський морський порт: головні причини

03 окт, 12:07

Однією з основних перешкод для продажу Білгород-Дністровського морського порту є критичний стан його інфраструктури та об’єктів, що залишаються на балансі держави. Це, зокрема, стосується підхідних каналів, причалів та іншої важливої інфраструктури, яка підпорядкована Адміністрації морських портів України (АМПУ). Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила директорка порту Оксана Кіктенко.

Кіктенко уточнила, що згідно із законодавством продається не сам порт, а лише майно державної стивідорної компанії, яка працює на його базі. Проте її ефективність залежить від доступу до стратегічно важливих об’єктів, як-от підхідні канали та причали. Без належного функціонування цих об’єктів, підприємство не може забезпечити повноцінну роботу.

На сьогодні головною проблемою є стан підхідного каналу, глибина якого становить лише 1,9 метра замість необхідних 5,5 метра, що фактично унеможливлює захід суден. Як зазначила керівниця порту, вже протягом чотирьох років підприємство веде перемовини з АМПУ про необхідність днопоглиблювальних робіт для відновлення необхідних глибин. Проте всі зусилля поки не принесли результатів.

Незважаючи на те, що днопоглиблювальні роботи проводилися два роки, після їх завершення стан каналу тільки погіршився. За словами Кіктенко, АМПУ не надає жодних гарантій або чітких термінів відновлення глибин до необхідних параметрів. Це викликає занепокоєння у потенційних інвесторів, адже без належного функціонування каналу порт стає менш привабливим для бізнесу.

Проблема з підхідним каналом виникла задовго до війни — вона існує вже 11 років. З моменту передачі каналу під управління АМПУ у 2013 році, його максимальна глибина не перевищувала 3,5 метрів, що свідчить про неефективне управління з боку адміністрації. Кіктенко підкреслює, що такі дії суперечать законодавчим нормам, згідно з якими підхідні канали мають підтримуватися відповідно до паспортних габаритів.

Директорка порту вважає, що вирішення цієї проблеми може бути досягнуто через ухвалення закону, який дозволив би передати підхідні канали у концесію з обов’язковими умовами підтримання їх у належному стані. Відповідний законопроєкт уже розроблений і чекає на розгляд.

Попри всі складнощі, майновий комплекс Білгород-Дністровського порту знаходиться в задовільному стані. Потенційні покупці, які його досліджували, відзначають хороше розміщення виробничих підрозділів, наявність необхідного обладнання та кваліфікованого персоналу. Однак, поки не вирішена проблема з каналами, продаж порту залишається ризикованим кроком для інвесторів.


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/340757.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM