21 янв, 14:06
Закупівельні ціни на молоко в Україні вже понад місяць залишаються без змін, повідомляє «ПроАгро Груп» з посиланням на дані Асоціації виробників молока.
Так, середня закупівельна ціна екстра ґатунку станом на 12 січня залишалася на рівні 12,18 грн./кг без урахування ПДВ, діапазон цін на нього коливався від 11,90 до 12,50 грн./кг. Вищий ґатунок в середньому коштував 12 грн./кг, перебуваючи в ціновому діапазоні 11,78-12,30 грн./кг. Перший ґатунок залишився на рівні середньої ціни 11,60 грн. /кг, за нього пропонували від 11,27 до 11,9 гривень в залежності від партії.
За даними АВМ, середньозважена ціна трьох ґатунків протягом останнього місяця залишається на рівні 11,92 грн./кг, й така тривала стабільність ринку пов’язана з невизначеністю подальшого розвитку подій. Світовий ринок протягом грудня демонстрував зниження цін на біржові товари – такі, як масло та сухе молоко. Відповідно, закупівельні ціни на молоко в основних експортних регіонах падають.
Щоправда, за даними ФАО, зростають ціни на сири на фоні збільшення попиту у світі, зокрема у Західній Європі через різдвяно-новорічні відпустки. Це надало підтримку індексу цін на молочні продукти. Його значення в грудні склало 139,1 пункту, що на 1,1% вище, ніж у листопаді. Це було перше зростання після п’яти місяців зниження. Середнє значення Індексу у 2022 році слало 142,5 пункти, що на 19,6% перевищило показники 2021 року.
Такий мікс подій на світовому ринку вплинув на те, що в грудні Україна поставила на експортні ринки молочної продукції на $18,2 млн. (категорії 0401-0406), що на 24% менше, ніж у листопаді, та на 5,2% менше, ніж у грудні 2021 році.
Проте, варто не забувати, що за рік Україна втратила 1,08 млн. тонн молока. Промисловими господарствами було вироблено 2,619 млн. тонн, що на 5,4% менше, ніж торік, а от домогосподарства втратили 15,7% або 933,7 тис. тонн, виробивши 5,012 млн. тонн. Наразі ринок виглядає відносно збалансованим, надлишкові обсяги молока розподіляються між переробниками.
«Схоже, що в першому півріччі 2023 року зростатиме вплив внутрішнього попиту на ціноутворення. І тут варто включати різного роду стимулюючі програми, як то зниження ставки ПДВ на соціально значущі продути, такі як молочні продукти та інше», – зазначила аналітик АВМ Яна Лінецька.
Інф. proagro.com.ua
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/335015.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM