01 янв, 15:02
У 2021 році вартість логістики до портів України складала $30-35, після початку війни вартість логістики до портів ЄС зросла до поточних $180-200 станом на початок серпня 2022 року. Тобто, зернова логістика в Україні здорожчала мінімум у 5 разів.
Такі дані було оприлюднено на онлайн-заході УКАБ, аналітичне дослідження «Аналіз впливу війни на агросектор України» проводили «Центр економічного відновлення» та EasyBusiness, пише Elevatorist.com.
Зазначається, що така ситуація вкрай негативно впливає на внутрішні зернові ціни, що своєю чергою нищить рентабельність виробництва зернових.
Аналітики підкреслили — додатковий тиск на ціни створює новий врожай зерна, що лише збільшує розрив в цінах. Фактично витрати на доставку становлять близько 2/3 від ціни зерна, роблячи його виробництво в Україні невигідним.
За висновками експертів, часткове розблокування портів не вирішує проблему; ширше коло аграріїв отримали доступ до портів лише через 2-3 місяці.
«Більше того, багатьом аграріям потрібен час, щоб впевнитись у дієвості угоди. За розрахунками KSE Агроцентр, зростання внутрішніх цін через розблокування портів буде на рівні ~$100, тобто різниця між міжнародними та внутрішніми цінами може скоротитись до ~$80-100 USD/т, що все ще значно вище за довоєнні ціни», — вважають аналітики.
За інформацією експертів, від початку війни спред між світовими цінами на пшеницю та цінами в Україні зріс з 9% до 60%. У випадку цін на кукурудзу, різниця цін зросла з 3% до 55%.
Сергій Герасименко
Інф. latifundist.com
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/334829.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM