22 дек, 14:07
Постачати зерно європейцям, можна у біг-бегах, що досить розповсюджено і вигідно для українського фермера, можна на самоскидах, третій спосіб — вагони. Про це розповів спікер курсу від освітньої платформи Культиварій «Iron Trade. Курс на власний експорт» Геннадій Гадзовський (керівник СТОВ «ВАСЮТИ») у матеріалі «Фермер може поставити експорт на конвеєр за три місяці» на Kurkul.com.
Як зазначив експерт, при постачанні вагонами, є потреба в узгодженні планів постачання, як зі сторони Укрзалізниці, так і з польської сторони. Це довготривалий процес, складний і вимагає багато часу можливостей і фінансових. На Західній Україні, коли вузька колія європейського стандарту заходить на територію України, є можливість з коліс українського автотранспорту завантажувати вагони на вузькі колії.
«Я б більше хотів зосередитися на моменті постачання самоскидами. Якщо говорити про поїздку одного автомобіля в Польщу на постачання озимого ріпаку, то це займає тиждень, можливо, 10 днів. Товар відвантажується у стандартній тентованій фурі на 23 т, рухається за кордон, розвантажується в межах 100 км він кордону. Потім стає під зворотне завантаження, повертається в Україну. І таким чином водії та власники таких транспортних засобів заробляють, як в одну, так і в іншу сторону. Це може дати достатню знижку при постачанні українського зерна від українського фермера на територію Польщі», — зазначив Геннадій Гадзовський.
Також він додав, що постачання автомобілями біг-бегами виглядає дешевшим з точки зору логістики. Але це додає більше «головного болю» фермеру. Щоб завантажити готовий біг-бег на транспортний засіб, до цього треба зробити дуже багато кроків. Першим треба замовити мішки належної якості та розмірів завчасно, тому що сьогодні попит на біг-беги зріс. Також, коли почались жнива, ціна виросла удвічі. Потрібні сертифікати міжнародного зразка від державної метрології, які за 7-10 днів до вивезення видають протоколи, в яких описується якість біг-бегів відповідно до міжнародних стандартів.
«Також є процедура, отримання фітосанітарних сертифікатів, з першого погляду, вона може здатися досить складною. Але це відбувається лише на початку роботи. Коли у вас уже підуть автомобілі «в конвеєрі», то ви дуже швидко адаптуєтесь до вимог нашої фітосанітарної служби. Нині у нас це відбувається в достатньо стислі терміни та можна сертифікат на зерно отримати за день», — прокоментував Геннадій Гадзовський.
Важливим моментом після налагодження контактів з фітосанітарною службою, знайти брокера.
«Брокер грає дуже важливу роль в оформленні документації, адже на ньому три важливих документи: сертифікат «Євро-1», правильно заповнена CMR (міжнародна товаротранспортна накладна) водія з усіма графами, а також митна декларація, вона оформляється в електронному вигляді», — розповів фермер.
Аграрій додає, що коли автомобіль з українським зерном перетинає український кордон, його зустрічають польські митники. Тут починається своє оформлення та вимоги. Іноді не вистачає якихось документів, або печаток. Буває, що документ не польською, а українською, тому тут важливо додавати переклад документів польською.
Інф. kurkul.com
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/334748.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM