16 авг, 12:03
Зерно з України знову експортується, але вже надто пізно, – Forbes
Впродовж шести місяців кораблі, наповнені зерном, простоювали в Чорному морі, ставши жертвами російського неспровокованого вторгнення в Україну. І ось ці судна зрушили з місця, намагаючись вийти з воєнної зони з вантажем на борту, якість якого інколи сумнівна.
«Вистачить, щоб лише одна ракета пролетіла на регіоном і вдарила по чомусь, щоб все зупинилося. Є світло в кінці тунеля у зв’язку з розблокованими портами. Але цей тунель може швидко закритися. Досить одного акту, і все зникне. Ризик високий», – сказав Forbes голова агрохолдингу МХП Джон Річ.
Перші поставки прямують з України до пунктів впризначення на Близькому Сході і в Африці, де мільйони людей страждають від посилення голоду. Зараз у світі існують цілі осередки голодної смерті, а ситуацію погіршує посуха у багатьох регіонах. В Східній Африці, наприклад, люди помирають від гострого недоїдання кожні 48 секунд, про що свідчить звіт Oxfam за травень.
Поставки продовольства критично важливі для боротьби з голодом. Але зерно може не й не стати тим рішенням для проблеми, як всі сподіваються. В лютому, коли почалося російське вторгнення в Україну, багато екіпажів покинули свої судна. Це означає, що вентиляції на борту не було весь цей час. Дуже вірогідно, що значна частина зерна на борту покрилася цвіллю і мікотоксинами через високий рівень вологості.
До того ж, потрібно, щоб кораблі дісталися до місця призначення. Першим судном, яке покинуло порт Одеси, стало Razoni під прапором Сьєрра-Леоне. Воно пришвартоване у Середземному морі поблизу Туреччини, згідно з даними уряду Лівану. Річ, чия компанія зазвичай збирає 3 мільйони тонн українського зерна щороку, каже, що поставки затягуються через погіршення якості зерна і необхідності його перепродати. Зазвичай відвантаження відбувається за два тижні. А цей вантаж стояв у порту Одеси кілька місяців поспіль.
«З того, що ми чуємо, можна зробити висновок, що якість зерна сумнівна», – сказав Річ.
Навіть вивести кораблі з портів надзвичайно важко. Окрім того, що акваторія замінована, південна частина України все ще залишається зоною активних бойових дій. Україна планує почати контрнаступ, щоб повернути контроль над портовими містами. Але Росія щільно обстрілює українських захисників артилерією. Це ще одна причина, чому холдинг МХП, який також займається виробництвом олії і курятини, не поспішає в порт Одеси.
«Як бізнесмен що я можу зробити? Я можу сидіти і чекати. В МХП ми не хочемо бути першопрохідцями. Ми більше налаштовані чекати і складати наше зерно, спостерігаючи, як відбувається процес», – пояснив він, додавши, що аргохолдинг вивозить продовольство зі своїх складів в Європу вантажівками і потягами через західний український кордон. Попит у більш заможних європейських країнах зріс через посуху і інші тяжкі умови, через які деякі врожаї були втрачені.
Більшість українського зерна, яке везуть в Європу, було призначене для країн на Близькому Сході і в Африці, таких як Єгипет. Відкриття українських портів має тимчасовий характер. Тому що зернова угода, яка була підписана за посередництва ООН, діє лише 120 днів. Однак, за словами Абіоли Афолаян, яка раніше працювала в ООН, а тепер обіймає посаду головного радника з міжнародної політики в організації Bread for the World, це все одно потужний символ глобальної кризи голоду. Вона наголошує, що ситуація дуже делікатна.
«Є занепокоєння можливістю вивезти зерно безпечно. Велика проблема полягає і в тому, щоб кораблі не атакували, коли вони будуть виходити з порту Одеси. Але це лише один компонент вирішення глобальної продовольчої кризи, з якою ми маємо справу. І це не повинно бути єдиним рішенням», – сказала Афолаян.
https://ukragroconsult.com/
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/333192.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM