26 июл, 12:47
Аграрії просять владу про мораторій на підвищення вартості залізничних перевезень
Про це розповіли в прес-службі УКАБ.
Асоціація “Український клуб аграрного бізнесу” разом з провідними об’єднаннями галузі: ВГО “Українська аграрна конфедерація”, ГС “Аграрний союз України”, ГС “Всеукраїнська аграрна рада”, ГС “Всеукраїнський аграрний форум” та Українська зернова асоціація звернулись зі спільним листом до Президента України Володимира Зеленського з проханням накласти мораторій на збільшення з 1 липня 2022 року рівня тарифів на перевезення вантажів у межах України та пов’язані з ними послуги на 70%.
Як йдеться у зверненні, відповідне рішення не було обговорено із зерновою спільнотою, а відповідні публічні консультації не проводились. Реакції чи пояснень на офіційні звернення галузевих асоціацій від Міністерства Інфраструктури України як регулятора залізничних перевезень так і не було надіслано.
З початком блокади портів вартість логістики в структурі експорту значно зросла (в 5-7 разів щонайменше) та досягла показника 180 доларів США на тонну зерна. Враховуючи таку вартість логістики, виробники зерна вже продають товар нижче собівартості.
Аграрна галузь понесла катастрофічні збитки та втрати внаслідок військової агресії російської федерації і як ніхто інша відчуває та розуміє ситуацію, в якій опинилась економіка України. Відтак компенсація втрат завданих АТ «Укрзалізниця» внаслідок бойових дій та витрат на відновлення інфраструктури не може бути покладено лише на бізнес, який також зазнав суттєвих збитків внаслідок військових дій та потребує фінансової підтримки. Покриття збитків однієї стратегічної галузі – залізниці, за рахунок інших – недопустиме.
«Зростання тарифу для зернових вантажів на 41% (70% середнє зростання для усіх вантажів) матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так вкрай невтішну ситуацію. Таке зростання вартості перевезень зернових та олійних культур призведе до додаткових витрат аграріїв в розмірі 120 млн доларів США на рік. За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутство 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року ще 40%», – наголошується у зверненні.
Окрім того, зростання тарифів призведе до ще більшого зменшення обсягів перевезення, адже з такою вартістю та банкрутством аграріїв, транспортувати зерно залізницею попросту буде нерентабельно.
Також, внаслідок першого етапу суттєвого здорожчання залізничних тарифів, що відбулись у вересня 2021 року та січні 2022 року, так званого «зближення класів», аграрії вже зазнали суттєвого збільшення залізничних тарифів в понад 15%. При цьому, зернові вантажі займаючи 10% залізничних перевезень до 24 лютого 2022 року, приносили 20% доходів залізниці. Відтак, зерно фактично спонсорувало перевезення інших вантажів, що транспортувались за нижчим тарифом. Така ситуація на залізниці продовжується.
Враховуючи все вищезазначене, аграрні асоціації закликають Президента України втрутитись в ситуацію та не допустити катастрофи на аграрному ринку України, а також врахувати пропозиції аграріїв, а саме:
- Запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення на час військового стану та 3-6 місяців після його завершення;
- Зосередити зусилля АТ «Укрзалізниця» на розширенні пропускної здатності залізничної інфраструктури, зокрема в напрямку західних прикордонних переходів, що є обмеженням для зростання експорту в ЄС, що дозволить наростити обсяги перевезень та доходи АТ «Укрзалізниця»;
- Надати сприяння АТ «Укрзалізниця» у залученні фінансової підтримки з боку західних партнерів до моменту розблокування портів;
- Розглянути можливість компенсації частини вартості залізничних перевезень для аграрних вантажів як альтернативу зростання тарифів для зерновиків.
https://agropravda.com/
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/332936.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM