Визначено 10 найприбутковіших овочів та фруктів України

14 янв, 13:07

Разом із командою Проєкту ФАО та ЄБРР Федір Рибалко, експерт плодоовочевого ринку та міжнародний консультант ФАО, працював над першим фундаментальним дослідженням роздрібної торгівлі свіжою плодоовочевою продукцією. Про це повідомляє  east-fruit.com, пише agronews.ua.

Експерти звертають увагу, що, незважаючи на те, що у провідних супермаркетах Києва представлено до 300 позицій свіжої плодоовочевої продукції, 31% усієї виручки забезпечують лише 3 продуктові категорії, причому переважно імпортні: банани, помідори та мандарини.

«Ми відібрали 20 основних продуктів за обсягами реалізації у вартісному та натуральному вираженні. По кожному з них ми склали баланс з огляду на внутрішнє виробництво, імпорт, експорт, споживання, втрати тощо. Також ми оцінили, яка частина кожного продукту потрапляє в роздріб та частку супермаркетів у продажу. Звичайно ж, існує величезна сезонність: влітку банан не може бути лідером плодоовочевої торгівлі в Україні, бо на ринку багато недорогої місцевої продукції, проте його питома вага у продажу залишається досить значною. Крім того, якщо роздрібна ціна яблука минулого року становила 30 грн/кг, то відповідно зростала і частка яблука у структурі продажу плодоовочевою продукцією», — пояснює Федір Рибалко.

Крім того, недооціненою, але дуже важливою категорією, на думку фахівця ринку, є томат. Якщо ж говорити про капусту, то за цією позицією існує певний тренд: її продажі зростають за рахунок збільшення асортименту та зростання споживання таких видів капуст, як брюссельська, броколі, пекінська та цвітна капусти, що знаходяться у тренді здорового харчування.

Що ж до картоплі, то у 2019 році у виручці торгових мереж від продажів плодоовочевої продукції цей овоч займав лише 6%, незважаючи на досить високі ціни.

«Це говорить про те, що мережі реально програють у даних продажах немережевому роздробі», — робить висновок Федір Рибалко.

Важливим показником продажів, що підтверджує зростання доходів споживачів, на думку спеціаліста, є столовий виноград — ще 10 років тому цього продукту у структурі продажів мереж супермаркетів майже взагалі не було. Зараз же він входить до десятки найвигідніших для мереж супермаркетів товарів свіжої плодоовочевої групи.

«При цьому ягідні культури, як і виноград, є індикатором зростання споживчих доходів. І ті мережі, які навчатимуться працювати з ягодами в майбутньому, отримають великі переваги. Адже це та категорія продукції, яка залучатиме додаткових споживачів, збільшуючи суми чеків супермаркетів. І саме на цю категорію треба звернути увагу сьогодні», — зазначає Федір Рибалко.

Крім того, дуже часто мережі втрачають споживача через відсутність на полицях конкурентної пропозиції сезонних товарів. Хорошим прикладом, на думку Федора Рибалка, є часто недостатньо професійний підхід до торгівлі баштанними: кавуном та динею.

Инф. agronews.ua


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/330904.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM