Україна – ключова фігура на світовому аграрному ринку

19 дек, 14:05

Україна, без перебільшення, займає ключове місце на світовому аграрному ринку: ми перші з експорту олії (6,5 млн т, 55% усієї світової торгівлі), а з експорту зернових – ми другі (40 млн т) після США. При цьому важливо наголосити на тому прогресі, якого ми досягли за останні десятиліття.

У нас заведено порівнювати економічні показники з 1990 роком, коли в УРСР сільське господарство було на піку, але цифри, які ми сьогодні бачимо – вражають. Валові збори зернових (кукурудза, ячмінь, пшениця тощо) збільшилися з 38 млн т до 75 млн т, а соняшнику – з 2,3 млн т до 15,9 млн т. Врожайність за основними культурами зросла майже вдвічі: соняшнику з 14 до 26 ц/га, пшениці з 28 до 49 ц/га, а кукурудзи – з 29 до 68 ц/га відповідно. З олійних культур, крім соняшника, популярними стали ріпак та соя (виробництво зросло у 20 – 30 разів).

За ці роки наші агропідприємства ґрунтовно інтегрувалися у світову економіку. І хоча більшість аграрних холдингів зосереджена в Австралії, Китаї, США, Росії та Латинській Америці, але в Європі ми безперечний лідер. Так? загальний банк землі ТОП-3 українських холдингів:  Kernel, UkrLandFarming та МХП – становить близько 1,5 млн га (для інформації – №1 у світі – Kidman & Co Ltd (Австралія, 8 млн га). З кожним днем ​​українські компанії стають більшими, конкурентоспроможнішими, їх акції котируються на світових фінансових біржах.

У 2020 році загальний виторг 13 українських аграрних корпорацій (крім транснаціоналів) склав 12,5 млрд дол, найбільше «виручив» Kernel – 4,35 млрд дол (прибуток 200 млн дол) та МХП – 1,9 млрд дол (195 млн дол).

Проте, окрім великого аграрного бізнесу, сьогодні в Україні успішно працює достатня кількість господарств (площею до 40 тис. га), трейдерських, логістичних, експедиторських, страхових та брокерських компаній у цій сфері. Не обов’язково бути «китом» аграрного ринку і бути десь у центрі світу, щоб впливати на тенденції у світовій торгівлі.

Ми бачимо, що відбувається дефрагментація бізнесу як у світі, так і в Україні – вплив транснаціональних корпорацій зменшується, з’являються невеликі компанії, які завдяки своїй гнучкості стають більш конкурентоспроможними. Відбувається це за рахунок того, що доступ до важливої ​​інформації (контрагенти, ціни, фрахти) є у всіх, але головним залишається одне – правильно нею скористатися. Сильні сторони, які сьогодні важливі, це швидкість реакції, відкритість новому, диджиталізація.

Волатильність останніх сезонів показала, що змінився навіть фундаментальний підхід до планування бізнесу: раніше це було 5 років, 1 рік, а зараз для кожного бізнесу та ситуації це поняття індивідуальне, у когось це навіть, скажімо, 3-4 місяці.

На сьогодні дрібні та середні трейдери можуть успішно торгувати по всьому світу, на різних базисах, у тому числі робити CIF поставки в пункт призначення. Компанія POSEIDON TRADEWAVES використовує цю можливість повною мірою, а також ми виходимо на прямих покупців у різних регіонах і навіть далі – використовуємо для торгівлі інфраструктуру країн-імпортерів.

Наша компанія продовжує забезпечувати нові ефективні підходи та методи ведення торгової діяльності, що забезпечують простоту та комфорт трейдингових угод.

Щодо загального прогнозу на сезон 2021/22, вважаємо, що він буде не менш цікавим, ніж попередній. На початок грудня збиральна кампанія вже вийшла на фінішну пряму і статистика показує, що врожай основних культур (пшениця, ячмінь, кукурудза, соя) на 30% вищий, ніж у попередньому сезоні, але ціни також зростають.

Аграрії цього сезону точно у виграші, а ми своєю чергою бажаємо всім у новому сезоні – гарної маржі та супутньої удачі.

Костянтин Бугера, комерційний директор POSEIDON TRADEWAVES

Инф. proagro.com.ua


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/330529.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM