В Україні розробляють новий бренд для ефективного виходу малих та середніх підприємств на міжнародний ринок

11 дек, 10:02

В Україні розробляють парасольковий бренд для ефективного виходу мікро-, малих та середніх підприємств (ММСП) на міжнародний ринок. Громадська організація Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC) обрала бізнес-об’єднання — Громадську спілку Органічна Україна (Organic Ukraine) – для розробки концепції бренду, експортної стратегії та плану  подальшого управління парасольковим брендом, пише  agronews.ua.

Ініціатива впроваджується в рамках проєкту ПРООН «Побудова кращого майбутнього: відновлення ММСП України після COVID у напрямку посилення стійкості та сталого розвитку», у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України, ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», Дія.Бізнес.

Про проєкт та партнерів
Проєкт з розробки парасолькового бренду для ММСП реалізовується ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» за підтримки ПРООН в Україні та у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України, ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», Дія.Бізнес. Згідно з технічним завданням, виконавець має обрати партнерську організацію, що адмініструватиме парасольковий бренд після завершення проєкту.

Команда ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» провела інтерв’ю з 4-ма потенційними бізнес-об’єднаннями. За ключовими критеріями організаційної спроможності, експортного потенціалу, наявності необхідних ресурсів — найбільш спроможною до адміністрування на перспективу експерти відзначили Громадську спілку «Органічна Україна». Саме ця організація в подальшому адмініструватиме діяльність парасолькового бренду.

Наразі громадська організація «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» та громадська спілка «Органічна Україна» залучають партнерів, експертів, мікро-, малі та середні підприємства для організації спільної роботи з розробки концепції парасолькового бренду, експортної стратегії та плану управління.

Що таке парасолькове брендування?
Парасольковий бренд (англ. umbrella brand) — вид стратегії, що полягає у випуску під однією маркою відразу декількох груп товарів або товарних категорій. А для некомерційних інституцій створення парасолькового бренду — це радше гібридний формат, що має на меті водночас і розвиток організації, і розширення її функцій для надання сервісних послуг підприємствам-членам парасолькового бренду.

Важливо розрізняти терміни будинок брендів та парасольковий бренд. Будинок брендів (незалежні бренди в портфелі компанії) — це головна компанія, яка продає різні продукти з різними брендами, деякі з них можуть бути парасольковими.

Серед найцікавіших прикладів парасолькового бренду — Apple. Під цим брендом ми знаємо IPhone, IPad, MacBook, Mac Air, годинник Apple та інші продукти. Початковим брендом компанії Apple були комп’ютери Mac, саме вони знаходяться на вершині парасольки.

Ще одним прикладом є транснаціональна корпорація Procter & Gamble, що пропонує широкий спектр споживчих товарів. Хоча P&G створюють окремі торгові марки (такі як Pampers або Pantene), та парасолькове брендування реалізовано в межах окремих брендів.

В цьому контексті також варто згадати Unilever та Associated British Foods, що також використовують парасолькове брендування в межах окремих брендів, в тому числі і харчового спрямування.

Британська транснаціональна компанія споживчих товарів Unilever має понад 400 торгових марок у більш ніж 190 країнах. Різноманітний список брендів компанії включає: морозиво «Algida», «Solero», «Carte D’Or», «Viennetta», «Ben & Jerry’s», «Iнмарко», «Breyers» і «Magnum», майонез Hellmann’s, сир «Boursin», чай «Lipton», мило «Dove», «Lux» тощо.

Associated British Foods — диверсифікований міжнародний концерн з продажу продуктів харчування, інгредієнтів та роздрібної торгівлі, що працює в 53 країнах Європи, Африки, Америки, Азії та Австралії. Його бакалійний підрозділ, наприклад, включає бренди Twinings, Ovaltine, Patak’s, Kingsmill, Jordans, Tip Top, Yumi’s та Mazola.

Світовий попит на якісну харчову продукцію зростає швидшими темпами, ніж власні виробничі потужності певних країн, тому для українського бізнесу з’являється можливість збільшити обсяги експорту цієї категорії продуктів.

Однак українським підприємствам часто не вистачає спроможностей для самостійного успішного виходу на міжнародний ринок. Нестача досвіду та знань, інформації про якість та міжнародні вимоги до сертифікації чи характеристики продукції, недостатність обсягів виробництва та фінансових ресурсів для оновлення власних потужностей – серед ключових перешкод для ММСП.

Одним зі шляхів усунення експортних обмежень для українських ММСП є співпраця з іншими підприємствами, які мають подібні наміри виходу на міжнародний ринок, і, що важливо, готові об’єднуватися та дотримуватися певних спільних стандартів. У нашому випадку йдеться про бізнес-стандарт.
Парасолькові  бренди є «запорукою якості», за допомогою них продавці демонструють покупцеві добротність продукції та зменшують ризики бізнес-партнерств.

ГС «Органічна Україна» зацікавлена в  розробці парасолькового бренду
Ініціатива створення парасолькового бренду зосереджена на найбільш вразливих – мікро-, малих та середніх підприємствах, включно з тими, якими керують жінки, аби допомогти їм знайти свій шлях виходу на глобальні ринки. Адже, згідно з результатами дослідження ПРООН, коронакриза сильніше вплинула на жінок, які є власницями бізнесу: 79% підприємниць повідомили про негативні наслідки кризи — порівняно з 68% чоловіків.

�� Протягом наступних чотирьох місяців в межах роботи над ініціативою у партнерстві з ГС «Органічна Україна» буде визначено пілотні категорії товарів та перспективний ринок, розроблено концепцію бренду, експортну стратегію та план управління парасольковим брендом. Також буде організовано зустріч українських ММСП із потенційними партнерами на цільовому ринку.
«Експерти нашого проєкту обрали ГС «Органічна Україна» для управління парасольковим брендом, опираючись на ряд переваг та перспективних можливостей. Серед них варто зазначити: значний досвід роботи бізнес- об’єднання, активна діяльність більш ніж 70% підприємств-членів, відсутність регіональних обмежень для учасників спілки, широку номенклатуру товарів підприємств-членів, експорт товарів як окремих виробників-членів спілки, так і в рамках спільних проєктів (в т.ч. 60% на висококонкурентний ринок ЄС). Важливим фактором є наявність персоналу для адміністрування парасолькового бренду в майбутньому, координатора експортного напрямку та комунікаційної команди, а також досвід участі цього бізнес-об’єднання в міжнародних виставках зі спільним стендом продуктів своїх членів», — зазначає виконавча директорка ITFC Ірина Титарчук.

Свою зацікавленість та активну позицію в просуванні української органічної продукції на зарубіжні ринки під парасольковим брендом підтверджує Олена Корогод, Президент ГС «Органічна Україна».

«Репутацію формують проактивні, — наголошує Олена. — Наше бізнес-об’єднання — це той майданчик, що репрезентує світові органічну Україну, котра врешті візуалізує уявлення про державу загалом. Її ділову репутацію формують проактивні бізнесмени, які готові відповідати та дотримуватися певних бізнес-стандартів, мати експортну консолідовану, для взаємопідсилення, комунікаційну та маркетингову стратегії. Саме над ними ми працюватимемо найближчим часом. Бізнес завжди має обличчя. У нас це обличчя його власника, для якого органічний бізнес — це філософія і справа його життя. Працюючи з експортними контрактами, саме власник формує репутацію України загалом. Такий бізнес виступає діловим амбасадором країни, він працює за міжнародними правилами. Organic Ukraine — є форматом взаємодії різних компаній в одному напрямі, поєднанням енергії органічного бізнесу для загального виграшу, посиленням загальної капіталізації сектору і капіталізації кожного учасника проєкту».

«Ми вважаємо, що створений парасольковий бренд буде ефективно адмінструватися ГС «Органічна Україна» в довгостроковому періоді, сприятиме розвитку  управлінських та допоміжних бізнес-послуг для членів-ММСП, забезпечуватиме прихильність до експорту під парасольковим брендом. Обравши ГС «Органічна Україна», ми, звісно, формуємо каталог компаній парасолькового бренду з числа тих, хто має органічний сертифікат. Це та вимога, що зафіксована у статуті бізнес-об’єднання і основний критерій долучення компаній в цей проєкт. Вважаємо також це можливістю і перевагою в представленні дійсно якісних й корисних продуктів на світові ринки, які сьогодні, як ніколи, користуються попитом», — додає Ірина Титарчук.

✅ Очікується, що близько 30 українських ММСП — у половині з яких керують жінки — завдяки парасольковому бренду зможуть заявити про вищу якість продукції, зменшити ризики та різні бар’єри першого виходу на нові ринки, отримають синергетичну економію за рахунок рекламних, логістичних, транспортних й інших операційних  витрат.

Місце України на органічній мапі світу
Пандемія COVID-19 та спричинена нею криза суттєво вплинули майже на всі сфери бізнесу в Україні. Особливо негативного впливу зазнав мікро-, малий та середній бізнес — за даними Торгово-промислової палати України, з початку локдаунів у 2020 році 700 000 МСП зупинили свою діяльність. Третина власників бізнесу, здебільшого мікропідприємці, заявила про зниження доходів на 90-100% від початку карантину та про звільнення майже 50% персоналу.

Попри те, що пандемічна реальність створила нові бар’єри, вона також відкрила нові можливості для розвитку бізнесу. Це стосується також підприємств, що займаються виробництвом та експортом органічної продукції. Як показав 2020 рік, незважаючи на падіння світової економіки та зменшення споживчих витрат, попит на органічну харчову продукцію зростає. Зокрема, і з України, чий експортний потенціал поступово зростає на торговельній мапі світу.

Україна вже експортує органічну продукцію до 35 країн світу та має конкурентні переваги як для розширення географії, так і збільшення лінійки експорту.

204 мільйонів доларів — саме стільки становив експорт органічної продукції з України в 2020 році.

Позиція України на органічному ринку серед ТОП-5 світових експортерів, (UBTA)
За даними Української асоціації бізнесу і торгівлі (UBTA), ТОП-імпортерами української органічної продукції є: США (23,8%), Нідерланди (14,5%), Німеччина (13,2 %), Канада (12,4%), Польща (9,6%), Австрія (7,8%), Литва (2,9%), Італія (2,0%), Велика Британія (1,9%), Швейцарія (1,2%).

Серед основних експортних органічних продуктів — олійні, зернові, бобові, харчові продукти та бакалія, дикорослі продукти, а також фрукти і ягоди.

Важливо зазначити, Україна вже входить до переліку основних постачальників органічної продукції до ЄС. Частка ЄС в органічному експорті України становить 57,3%.

У звіті Європейської Комісії зазначено, що Україна посіла 4-те місце серед найбільших країн-експортерів органічної продукції до ЄС. Протягом 2020 року до ЄС ввезено 2,79 млн тонн органічної агропродовольчої продукції, 7,8% з якої — українська (217,2 тис. тонн).

Як свідчать результати дослідження органічного ринку України, попри зменшення обсягу експорту на 30% у 2020 році (порівняно з 2019 роком), у вартісному виразі експорт зріс на 7,9%.

Крім США та європейських країн, українські виробники експортують також в Австралію та деякі азійські країни, зокрема, Китай, В’єтнам, Індію та Японію, а також здійснюють перші поставки органічної продукції до Корейської Республіки та М’янми.

Прогнозується, що попит на органіку буде продовжувати зростати в епоху після Covid-19, оскільки все більше людей слідують сучасним трендам турботи про здоров’я та здорове харчування. Тому сфера органіки — чудова можливість для українського бізнесу розвиватися та зміцнювати свої позиції на глобальному ринку.

Довідково
Ініціатива з розробки та запуску експортно-орієнтованого парасолькового бренду для продуктів сільського господарства та харчової промисловості реалізується ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC)» в рамках проєкту «Побудова кращого майбутнього: Відновлення ММСП України після COVID у напрямку посилення стійкості та сталого розвитку», який фінансується та впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України, ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та Дія.Бізнес.

Проєкт «Побудова кращого майбутнього: Відновлення ММСП України після COVID у напрямку посилення стійкості та сталого розвитку» має на меті посилення потенціалу та стійкості сектору мікро-, малого та середнього підприємництва в Україні з особливою увагою до підприємств, якими володіють або керують жінки, для посилення спроможності застосовувати стійкі та сталі бізнес-моделі, отримувати кращий доступ до послуг з розвитку бізнесу, місцевих та глобальних ринків та фінансів за допомогою цифрових рішень.

Инф. agronews.ua


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/330376.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM