27 ноя, 12:09
Вартість використання вагона-зерновоза парку АТ «Укрзалізниця» з червня 2021 р. по листопад 2021 р. зросла в 53,6 рази — з 111 грн вагон/доба до 5 953,25 грн вагон/доба (без ПДВ). Про це йдеться у зверненні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» до міністра інфраструктури України та в.о. голови правління «Укрзалізниці» щодо необхідності врегулювання ситуації з безпрецедентним зростанням вартості транспортування зернових вантажів залізничним транспортом, пише agronews.ua.
Як зазначається, окрім безпрецедентного зростання вартості послуг за використання вагонів, відбулося зростання тарифної складової, коли протягом одного маркетингового року збільшення залізничного тарифу заплановано на 15,02% від тарифу, який діяв на початку збиральної кампанії в червні 2021 року.
«Після дерегуляції вагонної складової монополіст — АТ «Укрзалізниця» — змінив приналежність свого вагону з »інвентарного вагону» на «власний вагон перевізника». Ціну використання вагону «Укрзалізниця» визначає самостійно. І після таких змін, під час перевезення вантажів у власних вагонах (контейнерах) перевізника плата визначається так само, як для власних вагонів (контейнерів) інших власників. Але за «Укрзалізницею» залишилися обов«язки щодо дотримання та виконання нормативного терміну доставки вагону, які на сьогодні порушуються», — пояснюють в УКАБ.
Експерти додають, що вартість перевезення у власних вагонах визначається відповідно до фактичної кількості діб, що вагон перебуває в рейсі, тобто при простроченні термінів доставки збільшується сума за перевезення у власних вагонах. Збільшення кількості часу на доставку вагонів впливає на кількість вагонів, яку можна було б подати під завантаження. Таким чином, якісні показники роботи «Укрзалізниці», такі як обіг вагону, можуть впливати на дефіцит або профіцит вагонів для добової потреби завантаження на мережі.
«При збільшенні часу обігу вагону зменшується кількість вагонів, які можна навантажувати, і виникає дефіцит. Дефіцит вагонів впливає на збільшення ціни добового використання вагону», — уточнюють в УКАБ.
Додатково одним із факторів підвищення ціни вагонної складової є конвенційна заборона на заїзд іновагонів (вагони інших держав приписки) в порожньому стані для завантаження на мережі «Укрзалізниці». Умовами аукціонів «Прозорро.Продажі» відсутня можливість купувати вагоновідправлення до країн СНД та Прибалтики, що унеможливлює продаж зернових і продуктів переробки в ці країни.
З метою врегулювання ситуації непомірних цін за використання вагонів, які іноді сягають до 7000 грн/добу, УКАБ закликає можновладців врахувати зазначені нижче пропозиції.
1. Розглянути на законодавчому рівні створення механізму компенсації ринкової вартості вагонної складової відправнику за прострочення термінів доставки вагона в завантаженому та порожньому стані.
2. До моменту відсутності механізму компенсації відправникам/власникам вартості вагонної складової за прострочення нормативного терміну доставки, змінити підходи в проведенні аукціонів у системі «Прозоро.Продажі» щодо послуг використання вагонів, задля унеможливлення штучного та надмірного підняття ціни на вказані послуги.
3. Встановити обґрунтовану вартість використання вагону «Укрзалізниці» та розробити прозорий механізм розподілу вагонів-зерновозів між усіма бажаючими здійснити перевезення вантажів.
4. Для зменшення штучно створеного дефіциту послуг перевезення та надмірної вартості вагонної складової, зменшення необґрунтованих витрат аграріїв на логістику, в найкоротші терміни розглянути можливість зняття конвенційної заборони на подачу іновагонів під завантаження на мережі «Укрзалізниці».
5. Частину вагоновідправлень на «Прозорро.Продажі» продавати з горизонтом подачі під завантаження в наступні 1-3 місяці задля збільшення пропозиції з боку «Укрзалізниці» та відповідно зниження дисбалансу між попитом і пропозицією.
Инф. agronews.ua
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/330200.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM