19 апр, 16:06
Інвестиційна компанія UMG Investments, що входить до складу корпорації SCM, планує побудувати новий зерновий термінал в порту Південний загальною потужністю 9 млн тонн зернових на рік. Про це повідомляє USM, пише agronews.ua.
Як повідомила директор з інвестицій UMG Investments Надія Казначеєва в ході «Українського тижня транспортної інфраструктури», капітальні інвестиції в цей проект складуть більше $ 150 млн. Компанія планує побудувати свій перший проект в сфері інфраструктури за 2-3 роки.
Швидше за все, мова йде про територію між ДП «МТП« Южний »і підприємством ТИС. Проект обговорювали ще давно, раніше він був відомий під назвою ТОВ «Причали Комінтерну». Також Надія Казначеєва розповіла, що компанія очікує «від уряду і УЗ виконання своєї частини зобов’язань щодо розвитку відповідної інфраструктури – днопоглиблення та залізничні станції».
Нагадаємо, ще в 2018 році на Ukrainian Ports Forum корпорація AECOM представила проект агрохаба, який пропонувалося реалізувати в порту Південний спільно з компанією «Портінвест». Як повідомляє ЦТС, тоді інвестиції в першу чергу будівництва зернового терміналу потужністю 9 млн тонн / рік оцінювалися в 147,5 млн дол. США. Потужності для одноразового зберігання зернових, згідно з проектом, повинні скласти 440 тис. Тонн в силосах. Також передбачалося будівництво 4 підлогових складів для шроту і бобових обсягом зберігання 80 тис. Тонн.
На форумі обговорювалося, що реалізація всього проекту повинна включати будівництво зернового терміналу, терміналу з перевалки рослинних масел і олійно-екстракційного заводу. В цілому проект орієнтований на перевезення до 85% вантажів ж / д транспортом (термінал буде приймати до 520 вагонів в день). Також в проекті вказувалися дві станції для розвантаження вантажного автотранспорту і будівництво трьох додаткових причалів.
Відзначимо, пропускна здатність зернових терміналів Великої Одеси і Миколаєва консервативно оцінюється в 55 млн тонн на рік, при перевалці в 2020 році – близько 45 млн тонн на рік. Загальний обсяг експорту зернових через всі порти і рейдові навантаження за 2020 рік склав 53,5 млн тонн.
Виходить, навіть по портам Великої Одеси і Миколаєва, є близько 10 млн тонн резерву потужності. Для всіх портів, включаючи Азовські порти і Херсон / річка Дніпро, цей резерв потужності може досягати вже 15 млн тонн на рік.
Однак цей резерв передбачає рівномірний розподіл відвантажень протягом року, а пікові навантаження на термінали все одно часто призводять до оголошення конвенції на залізниці в зв’язку з неможливістю вивантаження на терміналі.
Також спостерігається тенденція, коли у терміналів є «якірні» клієнти, які контролюють як наземну логістику і ритмічність відвантажень на термінал по ж / д, так і часто контролюють морську частину, забезпечуючи ритмічні відвантаження на судна. Це дозволяє уникнути простоїв вагонів і конвенцій, а також досягати феноменальних 25-30 оборотів складу терміналу в рік.
У більшості випадків такі термінали і належать одному з великих зернотрейдерів, будучи при цьому або якірним клієнтом або взагалі забезпечуючи 100% завантаження терміналу своїми силами.
Для загальнодоступних терміналів ситуація трохи інша. Наземна логістика та відвантаження на морські судна лежать поза контролем терміналу і оборотність знижується до 7-12 оборотів складу в рік. А пропускна здатність обмежується в основному розмірами складських площ і можливостями швидкої і масштабної приймання вантажів.
З одного боку, існують перспективи збільшення врожаю вже в наступному сезоні, і в моменти пікових відвантажень ця додаткова потужність стане в нагоді. З іншого боку, в порту Південний вже є проекти на протилежному березі і сумарно порт Південний може додати 14 млн тонн до пропускної спроможності в найближчі 3-4 роки.
На даний момент, з урахуванням падіння обсягів перевалки і відсутності спотових відвантажень як таких, термінали намагаються утримувати ставки на ринку. Трейдери намагаються виконати в першу чергу свої зобов’язання по перевалці на сезон або завантажують свої власні термінали.
У цій ситуації різке додавання значних потужностей і вихід на ринок нових гравців може викликати перерозподіл обсягів і посилити тиск на рівень ставок перевалки.
У той же час, завжди є «джокер» у вигляді врожаю і врожайності, погоди, які на найближчий сезон сприяють як трейдерам, так і терміналів, і за останнім прогнозом урожай зернових оцінюється в 63 млн тонн на сезон 2021/2022. Щодо цього нового проекту, слід зазначити, що трейдерами що не представлених в порту Південний своєї перевалкою є ADM і Louis Dreyfus. За нашими прогнозами, ці два трейдера можуть бути ймовірними якірними клієнтами для глибоководного терміналу, а можливо і інвесторами. Не дивлячись на можливість відвантажуватися на власних терміналах в Одесі, зростання попиту на панамаксні партії і збільшення вимог до обсягу одночасного зберігання може підштовхнути до участі в нових проектах глибоководних портів.
Инф. agronews.ua
Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/327368.html
Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM