Топ-10 виробників безалкогольних напоїв

27 ноя, 18:30

Виробники соків і вод потихеньку приходять до тями після різкого падіння виробництва і експорту в 2014-2015 роках. Головна ставка - на корисні і дитячі продукти.

У 2015 році українські виробники соків і вод переживали наслідки нестабільного 2014 го, які вилилися в істотне зниження обсягів випуску. За даними Державної служби статистики, виробництво фруктових та овочевих соків в минулому році впало на 45%, до 255 тис. тонн, а сокових сумішей - на 18%, до 202 тис. тонн.

Трохи краще почувалися виробники мінеральних вод. Обсяг випуску газованої продукції знизився на 7% і склав за підсумками 2015 року 75,6 млн дал, а негазованої скоротився на 4%, до 34,5 млн дал. Виробництво безалкогольних напоїв склало 110 млн дал, що на 6% менше, ніж роком раніше.

У 2016 році намітилася тенденція до поліпшення показників. Виробництво соків і сокових сумішей все ще падає, але темпи скорочення значно нижчі за торішні.

 У першому півріччі поточного року обсяг виробництва фруктових і овочевих соків скоротився на 15% в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року - до 97,9 тис. тонн, а сегмент сокових сумішей при цьому навіть виріс на 1,4% - до 105 тис. тонн.

Ще більш позитивна динаміка спостерігається у виробництві мінеральної води. Випуск негазованої води в січні-червні 2016 року зріс на 20%, до 20,4 млн дал, а газованої - на 6%, до 34,6 млн дал.

Виробництво безалкогольних напоїв також зросло, правда, не набагато. Обсяг випуску цього виду продукції в першому півріччі 2016 року склав 56,6 млн дал, що на 2,7% більше, ніж в минулому році.

Причини падіння

Як відзначають в агентстві Pro-Consulting, ринок напоїв - один з найбільш гнучких по відношенню до попиту. Виробники зіткнулися з серйозним зниженням купівельної спроможності українців, викликаним зростанням комунальних тарифів і падінням курсу гривні. У 2016 році девальвація була не настільки відчутна, але реальні доходи населення не зростають, що гальмує відновлення ринку соків і вод.

Виробник соків "Вітмарк-Україна" в цих умовах зосередив увагу на продукції для дітей. "Наша продуктова лінійка виросла за рахунок соків для дітей. В умовах зниження купівельної спроможності більшість населення скорочує особисте споживання, але обсяги покупок товарів для дітей не знижуються. Тому в категорії соків, нектарів і сокових напоїв дитячі соки - це найбільш динамічно зростаючий сегмент. При цьому збільшення наших обсягів продажів в цьому сегменті склав 71% до попереднього року ", - розповіли в" Вітмарк-Україна ".

Роблять ставку на екотренд і в компанії Galicia, яка запустила лінійку органічної продукції. "Не дивлячись на загальне падіння ринку, ми бачимо перспективи в органічній продукції, тому що є різні категорії покупців. Одні гостро відчули економічну кризу, в той час як інші готові купувати якісну продукцію, і в першу чергу органічну", - зазначає керівник відділу маркетингу Galicia Катерина Кукош.

Аналогічна тенденція простежувалася і на ринку мінеральної води. Виробники почали поповнювати продуктову лінійку продукцією для дітей і відмовлятися від води, що не відповідає здоровому способу життя. Компанія IDS Borjomi Ukraine, наприклад, стала випускати воду для немовлят і вивела з лінійки бренд "Сорочинська", яка не була природною мінеральною водою.

Експорт

Україна входить до п'ятірки найбільших світових експортерів соків. Основний експортний продукт - яблучний сік. Левову частку поставок за кордон забезпечує одна компанія - T.B.Fruit, яка експортує 98% своєї продукції. Правда, і на цьому фронті поки провал, хоч і не такий масштабний, як на внутрішньому ринку: за даними Держстату, в 2015 році експорт соків в натуральному вираженні скоротився на 6%, до 116,7 тис. тонн, а в грошовому впав на 36%, до $ 114,5 млн.

На відміну від соків, частка експорту мінеральних вод і солодких напоїв в продажах українських виробників невелика. Поставки за кордон вод без додавання цукру в 2015 році зросли на 26%, до 6,1 млн дал, але виручка при цьому знизилася на 13% і склала $ 1,99 млн. Що стосується солодких напоїв, то їх експорт впав на 28%, до 8,2 млн дал, в грошовому - на 40%, до $ 40,2 млн.

Основними ринками збуту для українських соків в минулому році були Польща і Австрія (62% і 14% відповідно), на третьому місці Білорусь з часткою в 7%.

Цього року лідерами зі закупівель українських соків залишаються країни ЄС: Польща (57%) і Словаччина (9%). Білорусь збільшила свою частку до 13%. Обсяг експорту соків в січні-травні 2016 року склав всього лише 22,2 тис. тонн. У вартісному вираженні ситуація не краща - виручка за перші півроку склала $ 20,1 млн.

При цьому експерти відзначають, що традиційно на зовнішні ринки відправляється більш якісна, преміальна продукція. Ця тенденція збережеться на період низького попиту на соки в Україні, коли виробники намагаються переорієнтуватися на зовнішні ринки.

Топ-10 найбільших виробників безалкогольних напоїв

1.    Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед
2.    Моршинський з-д мінеральних вод "Оскар"
3.    Красилівське
4.    Миргородський з-д мінеральних вод
5.    Виробнича фірма "Панда"
6.    Аквапласт
7.    Малбі Беверідж
8.    Київський з-д безалкогольних напоїв "Росинка"
9.    Еконія
10.  Орлан

agronews.ua


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/301701.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM