Тернопольские фермеры обратились к Министру сельского хозяйства

27 мар, 14:23

Міністру аграрної політики

та продовольства України

ШВАЙЦІ І.О.

 

Голові Тернопільської обласної

Державної адміністрації 

СИРОТЮКУ О.М.  

 

Голові Тернопільської

обласної ради

ХОМІНЦЮ В.П.

 

Голові Аграрного союзу України

НОВІКОВУ Г.В.

 

 

Про деякі проблемні питання

в агропромисловому виробництві

 

            Відзначаючи, як позитивні перші кроки нової влади, направлені на подолання економічної кризи в державі, вдосконалення системи управління аграрною галуззю, хочемо привернути Вашу увагу до низки проблем, які гальмують її розвиток.

        

           Найголовнішими з них, на нашу думку є недосконала нормативна база, відсутність сталих правил гри в аграрному комплексі, корупція в стосунках з фіскальними та контролюючими органами, розбалансованість аграрного ринку. Попередній уряд практично самоусунувся від його регулювання, перевага віддавалась не на користь, а на ущемлення інтересів вітчизняних сільгосптоваровиробників. Залишається диспаритет цін, дисбаланс між попитом і пропозицією, монополізм постачальників і посередників, нестабільність цін на продукцію та доходи її виробників, знижується рентабельність виробництва, згортаються трудомісткі галузі.

 

Ситуація, яка склалася на селі, вимагає негайних і рішучих дій української влади.

Що варто було б зробити найближчим часом:

 

№ п/п

Суть проблеми

Шляхи вирішення

1

Тотальна корупція та побори фіскальних, контролюючих органів та силових структур.

Заборонити фіскальним органам коментувати законодавчі акти через власні під нормативні документи. Виробити сталі і непорушні правила гри в сфері агропромислового комплексу. Істотно скоротити кількість контролюючих органів. Обмежити планові перевірки до 1 разу в 5 років. Заборонити  проведення позапланових перевірок.

 2

Складність процедури державної реєстрації договорів оренди землі

Визначити, що договір оренди вступає в силу з моменту його підписання сторонами. Реєстрацію права оренди передати в районний підрозділ Держкомзему.

3

Малий фактичний термін дії договору оренди землі.

З метою залучення довгострокових інвестицій встановити мінімальний термін дії договору оренди землі – 10років.

4

Проблема використання  невитребуваних земельних паїв (позбавлення сільгосппідприємств податкових пільг (спец свідоцтв ПДВ та статусу платника фіксованого сільгоспподатку)

Спростити процедуру передачі повноважень управління невитребуваними земельними паями органу місцевого самоврядування. Заборонити податковим органам здійснювати контроль за дотримання земельного законодавства.  Закріпити переважне право на користування землями запасу за орендарем, який обробляє переважну кількість  земель на території відповідної сільської ради.

5

Визначення щорічної нормативної вартості землі

Встановити правило перегляду нормативної вартості землі один раз на три роки.

6

Недієвість процедури проведення аукціонів на землекористування земель запасу та резерву(мала кількість ліцитаторів, відсутність коштів на підготовку технічної документації) 

Спростити порядок отримання ліцензій ліцетаторам, збільшивши їх кількість. Зменшити вартість  на підготовку технічної документації

7

Складність оформлення оренди(власності) на землю під обєктами нерухомості.

Зменшити кількість погоджень, висновків дозвільних організацій (архітектура, інспекція з охорони пам’яток історії). Скасувати затвердження органом місцевого самоврядування нормативної оцінки землі.   

8

Обов’язковість виготовлення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.

Скасувати адміністративну відповідальність визначену в Кодексі України про адміністративні правопорушення 

9

Обмеженість терміну дії сертифікату відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки(один рік) 

 

Встановити семирічний термін дії   сертифікації відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, що сприятиме стабільній роботі суб’єктів господарювання на ринку зерна

10

Обовязковість проведення техогляду сільськогосподарської техніки

Скасувати проведення техогляду сільськогосподарської техніки.

11

Монополія на розпорядження землями за межами населених пунктів

Передати функції з розпорядження землями за межами населених пунктів виконкому органу місцевого самоврядування, внісши зміни до статті 122 Земельного кодексу України.

12

Складність оформлення проектів землеустрою під господарськими будівлями та дворами, землями промисловості, комерційного призначення. 

Ввести в межі населених пунктів землі під господарськими будівлями та дворами,  промисловості, комерційного призначення. 

13

Проблемність використання «проектних доріг».

Визначитись з конкретним правовим статусом «проектних доріг», де зафіксувати включення вартості проектних доріг у вартість земельного паю. 

14

Обмеження обробітку юридичною особою земель ОСГ(особистого селянського господарства).

Зняти заборону на  обробіток юридичною особою земель ОСГ(особистого селянського господарства). Дозволити укладення договору оренди землі ОСГ юридичною особою.

15

Складність визначення та присвоєння кадастрових номерів для земельних ділянок по старих державних актах на право власності на землю, земельних сертифікатах.

Запровадити отримання витягів із державного земельного кадастру без виготовлення технічної документації.

16

Система обов’язкової сертифікації, складність в отриманні сертифікату якості зерна та продуктів його переробки

Відмовитись від процедури отримання сертифікату якості зерна та продуктів його переробки і замінити її  добровільною сертифікацією, чи поданням декларації.

17

Необхідність сертифікації обладнання та техніки зі сторони держстандартметрології

Відміна повторної сертифікації за наявності сертифікату від  виробника

18

Великий розмір ввізного мита на сільськогосподарську техніку та обладнання, яке не виробляється в Україні.

На сільськогосподарську техніку та обладнання, яке не виготовляється в Україні та завозиться з-за кордону  необхідно скасувати ввізне мито.

19

Низькі темпи розвитку племінного  тваринництва через високі ввізні мита на племінне поголів’я.

Скасувати ввізне мито на племінне поголівя, а також подвійну плату за ветеринарне дослідження ввезених в Україну племінних тварин

20

Чітко не визначений статус гною та відсутня регламентація його видалення та переробки. Проблема гноєвидалення лишається не вирішеною.

Внести зміни до Закону України «Про відходи» та визначити гній як вторинну сировину.

Ініціювати запровадження державної підтримки придбання обладнання, в т.ч. із гноєвидалення для тваринницьких ферм;

Розробити державну програму щодо виробництва та використання біогазу (вторинна біомаса).

21

Відсутність можливостей належної утилізації загиблих тварин та відходів м’ясопереробної галузі. В державі не створено розгалуженої мережі утилізаційних споруд

Внести зміни до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 р., № 806-р «Про схвалення Стратегії розвитку аграрного сектору економіки на період до 2020 року» з додаванням окремого розділу, присвяченого утилізації;

Ініціювати запровадження більш широкого використання біотермічних ям на місцевому рівні;

Ініціювати запровадження державної підтримки тваринницьких ферм, які придбають обладнання для утилізації (шляхом надання дотацій, виплати часткових компенсації за придбане утилізаційне обладнання);

Ініціювати розширення мережі спеціалізованих утилізаційних підприємств.

22

Забезпечення сталості розвитку цукрової галуззі та вирощування цукрового буряка.

Розробити державну програму розвитку бурякоцукрової галузі на 2014-2019 роки. Заборонити ввезення в Україну імпортних хіміко-синтезованих підсолоджувачів – замінників цукру.

23

Відновлення спиртової галузі.

Повернути існуючу до 2010 року схему управління галуззю(Концерн «Укрспирт» - обласне обєднання «Тернопільспирт» - і спиртові заводи).

Надати заводам право сплачувати податки і збори за місцезнаходженням, самостійно реалізовувати готову продукцію на внутрішньому та зовнішніх  ринках.

24

Відсутність в області оптового ринку. В області є перевиробництво окремих видів сільськогосподарської продукції, яку необхідно, сформувавши оптові партії, реалізувати у інші регіони України або за межі держави. У свою чергу є необхідність поставки у регіон гуртових партій продукції, яка не виробляється. 


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/282209.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM