Украинские порты продадут, иначе они никому не будут нужны

24 окт, 06:03

Масштаби транзитного потенціалу України такі, що транзит вантажів через нашу країну повинен щорічно зростати на десятки відсотків. Завдяки зусиллям економічного блоку уряду, портова галузь має всі шанси якісно обновитися незабаром, чому допоможе приватизація портової інфраструктури.
 

Морські порти України можуть забезпечити щорічну перевалку 210 млн т вантажів, а їхні загальні потужності по переробці здатні пропускати не менш ніж 250 млн т вантажів на рік. Для порівняння: за даними Держстату, у 2012 році всі морські порти й термінали України перевалили близько 154 млн т вантажів. Таким чином, в українських морських портах планується збільшення річного вантажообігу не менш ніж на 50 млн т (що перевищує нинішній рівень більш ніж на 35%).
 
Після набрання чинності 27 червня 2013 року закону «Про морські порти України» приватний бізнес дістав нові можливості для інвестування в галузь. Розробка нового нормативного документу по передачі портової інфраструктури інвесторам є черговим кроком назустріч тим, хто бажає вкладати кошти у розвиток транспортної сфери. Для розвитку об’єктів портової інфраструктури можна залучити 26 млрд грн приватних інвестицій, тоді як у 2012 році в морські порти України було інвестовано лише 1,7 млрд грн.
 
Відповідно до закону «Про морські порти України», при приватизації портової інфраструктури її об’єктами є єдині майнові комплекси державних підприємств і акції публічних акціонерних товариств, а також акції, що належать державі у статутному капіталі господарчих товариств. Закон не поширюється на річкові порти, морські рибні порти, пункти базування Військово-морських сил України, морської охорони центрального органу виконавчої влади, які забезпечують реалізацію державної політики у сфері захисту державного кордону, а також на пункти базування військово-морських кораблів іноземних держав, які відповідно до міжнародних договорів тимчасово перебувають на території України. Приватним інвесторам можуть належати портові споруди й виробничі потужності, але акваторія й портові стінки причалів залишаються у власності держави.
 
Нещодавно заступник міністра інфраструктури Дмитро Демидович повідомив, що Міністерство розробило проект постанови уряду про передачу в концесію об’єктів портової інфраструктури. Зареєстрована 27 травня 2013 року, Адміністрація морських портів України почала функціонувати 13 червня. До складу створюваного підприємства увійдуть реорганізовані 18 морських торговельних портів через виділення з них стратегічних об’єктів портової інфраструктури й іншого майна. Окрім того, адміністрації будуть підпорядковані держпідприємство «Дельта-Лоцман» і судноплавна компанія «Керченська поромна переправа». На баланс Адміністрації морських портів перейде стратегічне майно: акваторії, гідротехнічні споруди, інфраструктура загального доступу, причальні стінки та ін. Майно залишається повністю у державній власності.
 
Приватний капітал активно інвестує у вітчизняні порти вже сьогодні. Зовсім нещодавно — у жовтні на Андросовському молу Одеського морського торговельного порту був урочисто запущений зерноперевантажувальний комплекс, будівництво якого стало можливим завдяки спільному інвестиційному проекту Адміністрації морських портів України, Одеського морського порту й українсько-британської компанії «Бруклін-Київ». На першому етапі ємність терміналу по зберіганню зерна складе 70 тис. т, а по закінченні будівництва — 241 тис. т. Проектна потужність комплексу дозволить зберігати й перевалювати до 4 млн т зерна. Загальна вартість проекту — $125 млн, з яких $95 млн — кошти інвестора.
 
За даними Мінінфраструктури, у I півріччі 2013 року чистий прибуток усіх державних морських портів перевищив 400 млн грн. За підсумками 2012 року цей показник склав 1,4 млрд грн, що було на 0,4% менше, ніж у 2011 році.
 
pic.com.ua


Адрес новости: http://agrinews.com.ua/show/277767.html



Читайте также: Торгово-промышленные новости ELCOMART.COM